Австралійський союз — єдина держава на материку

Мета: сформувати в учнів поняття про особливості сучасного населення Австралії; продовжити формування умінь складати характеристику країни; удосконалити практичні навички учнів працювати з картами атласу, розвивати творчі здібності, навички самооцінки.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: політична карта світу, атласи, підручники.

Опорні та базові поняття: релікт, ендемік, природна зона, природні ресурси, населення, густота населення, галузі господарства, діаспора.

Географічна номенклатура: міста: Сідней, Мельбурн, Канберра, Аделаїда, Брісбен, Перт.

ЗМІСТ УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

1.Робота з авторськими тестами учнів за темами «Африка», «Австралія».

2.Робота з авторськими кросвордами учнів за темами «Африка», «Австралія.

3.Прийом «Бліцопитування».

•Крайня північна точка Австралії...

•Найвища точка Австралії...

•Найдовша річка Австралії...

•Крайня південна точка Австралії...

•Найнижча точка Австралії...

•Найвище дерево...

•Крайня західна точка Австралії...

•Найбільша за площею природна зона Австралії...

•Крайня східна точка Австралії...

IIІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

Прийом «Приваблива мета»

Учитель. Ми ознайомилися з природою Австралії, зазначивши причини своєрідності органічного світу. Останній урок з цієї теми присвячений населенню та країні материка. Це не помилка. Незвичайність Австралії виявляє себе і тут, бо це єдиний материк світу, вся територія якого зайнята однією країною, що до того не має суходільних кордонів. Офіційна назва цієї держави — Австралійський Союз. Ви вже маєте досвід складання характеристики окремої країни, отже, зможете виявити головні особливості Австралійського Союзу.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Виступ учня з доповіддю «Візитна картка — Австралійський Союз»

2. Складання характеристики Австралійського Союзу (використовуючи довідник учня)

1)Населення (використовуючи карту атласу «Населення світу»):

а) історія заселення Австралії (доповідь учня);

б) склад населення (доповідь учня «Корінне населення — абори­гени»);

в)розміщення населення (густота, міське населення, великі міста, природний приріст).

2)Господарство (аналіз комплексної карти Австралії в атласі).

а) назвіть три головні галузі господарства;

б) промисловість;

в) сільське господарство;

г) транспорт.

3)Доповідь учня про зв’язки України та Австралії.

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Прийом «Мікрофон»

•Розкажіть про сучасний склад населення Австралії.

•Представниками якої раси є аборигени Австралії?

•Чим обумовлена нерівномірність розселення населення Австралійського Союзу?

•Назвіть великі міста Австралії.

•Які галузі господарства Австралійського Союзу є провідними?

•Чому транспорт відіграє величезну роль у житті Австралії?

•Які зв’язки Україна має з Австралійським Союзом?

2. Прийом «Експрес-тест»

1.Австралійські аборигени мають походження з:

а) Північної та Південної Америки;

б) Південної та Південно-Східної Азії;

в) Західної та Північної Європи;

г) Південної та Східної Африки.

2.В даний час найбільша щільність населення є характерною для:

а) центральних районів; б) північного сходу; в) північного заходу; г) південного сходу.

3.Найбільша частина англо-австралійців живе...

а) в сільській місцевості;

б) в містах;

в) в центральній частині материка;

г) вздовж річкових долин.

4.Перші переселенці з Європи займалися:

а) скотарством; б) видобутком золота; в) землеробством; г) мореплавством.

5.Австралія була колонією:

а) Франції;б) Великої Британії;в) Іспанії;г) Голандії.

6.Столиця Австралійського Союзу:

а) Сідней;б) Мельбурн;в) Канберра;г) Аделаїда.

7.Частка аборигенів у загальній чисельності населення Австралії складає:

а) 20%;б) 10%;в) 1%;г) 2,8%;

8.До сьогоднішнього дня австралійські аборигени займаються традиційною для них справою:

а) землеробством; б) скотарством; в) видобутком корисних копалин; г) збиральництвом.

9.Найбільш поширеним та специфічним для охоти в аборигенів є:

а) бумеранг;б) капкан;в) тамагавк;г) алебард.

VI. Підсумок уроку

Прийом «Роблю висновок»

•Австралійський Союз — розвинена індустріально-аграрна країна, що займає всю площу материка Австралія та прилеглих до нього ­островів.

•Сучасне населення Австралійського Союзу складається з англо-австралійців, аборигенів та переселенців з інших країн світу.

•Провідними галузями австралійської промисловості є металургія, машинобудування, видобувна, хімічна, харчова, а сільського господарства — тваринництво.

•Україна має зв’язки з Австралією.

VII.Домашнє завдання

•Опрацювати відповідний матеріал підручника.

•Підготувати повідомлення про відкриття і дослідження Антарктиди.

Уроки на схожу тему:
Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: