Безпека в будівлях

Безпека в будівлях

Мета уроку: розглянути можливі небезпечні ситуації в будівлях, комунальних мережах та алгоритми дії в небезпечних ситуаціях; розвивати знання учнів про попередження небезпечних ситуацій убудівлях; формувати практичні вміння та навички звернення по допомогу.

Очікувані результати:

учні повинні називати причини та наслідки аварій на комунальних мережах та інших небезпечних ситуацій

учні повинні пояснювати дії при небезпеці в будівлях;

учні повинні розуміти необхідність адекватно діяти в екстремальних ситуаціях;

учні повинні вибирати оптимальні шляхи евакуації з приміщення;

учні повинні вміти звертатися до відповідних служб по допомогу.

Обладнання:

Тип уроку:засвоєння нових знань.

Мале тілом, та велике духом. (Народна мудрість)

n1. Організаційний етап

n2. Актуалізація опорних знань

2.1. Перевірка індивідуальних домашніх завдань.

2.2. Фронтальне опитування.

1.Чи можна зберігати ліки на верхній полиці кухонної шафи?

2.Чи є особливі правила використання для різних речовин побутової хімії?

3.Як надати першу допомогу при отруєнні?

2.3. Тестове завдання для контролю знань (тест № 14, роздавальний матеріал).

Відповіді: 1 а, г; 2 а, б; 3 б, в, г; 4 б, в, г; 5 б, в; 6 а, г.

2.4. «Швидка допомога».

Біля дошки три учні мають швидко надати допомогу (теоретично) в небезпечній ситуації, що пропонують учні з місця.

Приклади ситуацій:

під час прання свербить шкіра рук; пральний порошок потрапив в очі; дитина з’їла ліки без дозволу, розлився лак на підлогу, розбився термометр тощо.

2.5. Гра «Обачливі батьки та розумні діти» (робота в групах).

Група «батьків» і група «дітей» незалежно одна від одної готують поради, як слід поводитися вдома, щоб запобігти різних небезпек.

«Батьки» зачитують (по черзі) поради «дітям». Якщо в «дітей» є така порада в переліку, то «діти» одержують 1 бал, а якщо ні — 1бал одержують «батьки».

Якщо перемогли «батьки», то назва команди змінюється на «Обачливі батьки», а якщо «діти» — вони стають «Розумними дітьми».

n3. Мотивація навчальної діяльності

3.1. Повідомлення теми уроку та формулювання разом з учнями мети та задач вивчення нового матеріалу.

3.2. Проблемне запитання.

—Чи можна заздалегідь передбачити небезпечні ситуації в житлових приміщеннях?

 

n4. Етап засвоєння нових знань

План пояснення нового матеріалу

1.Небезпекавпобуті

2.Небезпечні іграшки.

3.Небезпечні ігри в будівлях.

4.Небезпеки комунальних мереж.

n5. Узагальнення та закріплення знань

5.1. Рольова гра «Один удома».

1 група: порушення водопостачання;

2 група: порушення електропостачання;

3 група: порушення теплопостачання;

4 група: порушення газопостачання;

5 група: порушення роботи каналізації.

Завдання групам:

1)прочитати та обговорити матеріал підручника;

2)визначити причини виникнення порушення;

3)спрогнозувати наслідки порушення;

4)визначити послідовність дій у цій небезпечній ситуації;

5)продумати, якможна запобігти цьому порушенню.

Представники груп заповнюють таблицю на дошці:

Група

Причини аварії

Дії під час порушення

Запобіжні дії

Самооцінка роботи

Взаємооцінка роботи

 

 

 

 

 

 

5.2. Фронтальна бесіда.

1.Яка небезпека очікує від гри з петардами?

2.Чи можна ховатися під час гри на горищі або в підвалі? Чому?

3.Чи можна під час гри пересувати меблі, електроприлади?

5.3. Творча робота.

Учні в групах або в парах малюють попереджувальні плакати для першокласників, що ілюструють небезпечні ігри в будівлях, та небезпечні іграшки.

5.5. Робота з друкованим зошитом [5],c. 33–34.

5.6. Розгадування кросворда «Безпека в будівлях».

5.7. Обговорення епіграфа до уроку та відповідь на проблемне запитання.

n6. Підбиття підсумків уроку

Підсумкова бесіда про важливість запобігання небезпечних ситуацій у будівлях.

n7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Індивідуальні завдання.

1.Які небезпечні ситуації можливі на кухні?

2.Які небезпечні ситуації можливі у звичайній кімнаті?

3.Підготуй загадки, прислів’я та вірші до теми«Пожежнабезпека».

 

Додатки:

n4. Етап засвоєння нових знань

1. Небезпека в побуті

Найбезпечніше людина почуває себе в своєму будинку, квартирі. Як говорять британці: «Мій дім — моя фортеця». І загалом це справді так. А щоб почуватися не тільки безпечно, а й комфортно, людина використовує у своїй домівці різноманітну техніку, що полегшує їй життя.

Нинішній рівень технічного прогресу цілком достатній, щоб забезпечити автономне існування будь-якої людини упродовж тривалого часу без потреби спілкування із зовнішнім світом. Зокрема, у переважній більшості будинків є холодна і гаряча вода, світло, центральне опалення, холодильник, аудіо- та відеотехніка, телефон, туалет, сміттєпровід тощо. Отже, в оселі людина майже всім забезпечена.

Проте за певних обставин «фортеця» може виявитися слабкою.

Які загрози підстерігають людину в її оселі?

Велике значення для безпеки має раціональне розташування меблів і обладнання. Тут важливим є не лише комфортність, а насамперед безпечність.

Меблі не повинні заважати пересуватися кімнатою. Інакше людина може спіткнутися, впасти і травмуватись.

Над плитою (газовою чи електричною) не слід навішувати полиць, а тим більше зберігати там легкозаймисті предмети. Це може закінчитися не лише опіками, а й пожежею.

Якщо в багатоповерховому будинку не працює ліфт, то доведеться спускатися (підійматися) сходами. Темної пори можна спіткнутися і впасти, вивихнути або зламати ногу чи руку А тому слід бути передбачливим і завжди мати при собі ліхтарик, щоб уникнути таких прикрощів.

Ліфт працює і ви заходите в кабіну. Проте, зрушивши з місця і проїхавши один-два поверхи, ліфт раптом зупиняється. Що робити? Найголовніше — не нервуйте і не намагайтеся вибратись із кабіни ліфта самотужки. Найперше — натисніть кнопку «Виклик» (якщо вона є) або покличте когось на допомогу.

2. Небезпечні іграшки

 

 

Небезпечні іграшки

 

 

 

 

 

 

 

Колють або ріжуть

 

З крихких матеріалів (розбиваються на маленькі часточки)

і можуть поранити

 

Мають різкий запах

 

Вибухають

і ранять (петарди)

 

Ранять (пістолети

з кульками)

                               

3. Небезпечні ігри в будівлях

Катання на ліфті

 

Пересування меблів

 

Ховання в меблях та ємкостях

 

Біганина, пересування із зав’язаними очима

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рухливі ігри біля вікон, за занавісками та в темряві

 

Небезпечні ігри

 

Використання ліків і термометрів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ігри на балконі

 

Ігри на горищі

або в підвалі

 

 

4. Небезпеки комунальних мереж

 

 

Порушення водопостачання

 

Порушення електропостачання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Порушення теплопостачання

 

Небезпеки комунальних мереж

 

Порушення роботи каналізації

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Порушення газопостачання

 

Раптове зупинення ліфта

Уроки на схожу тему:
Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: