Догляд за тілом
Мета уроку: розглянути особливості догляду за тілом у підлітковому віці; розвивати розуміння значення особистої гігієни в підлітковому віці та дотримання гігієнічних вимог під час занять фізичними вправами.
 
Очікувані результати: учні повинні називати засоби особистої гігієни; учні повинні характеризувати основні вимоги до предметів і засобів особистої гігієни; учні повинні пояснювати необхідність догляду за власним тілом; учні повинні розуміти необхідність виконання правил особистої гігієни; учні повинні вибирати засоби особистої гігієни.
 
Обладнання:
 
Тип уроку: засвоєння нових знань.
 
Зі здоровим тілом — здорове життя. (Народна мудрість)
 
n 1. Організаційний етап
n 2. Актуалізація опорних знань
2.1. Тестові завдання для контролю знань [6], с. 25–26.
 
Відповіді. Варіант 1: 1 б; 2 в; 3 б; 4 а; 5 б; 6 а.
Варіант 2: 1 б; 2 а; 3 в; 4 б; 5 а; 6 б.
 
2.2. «Вірю — не вірю».
 
Учні записують номери тих тез, які вони вважають правильними.
 
1. Хвороби, спричинені йододефіцитом,— спадкові.
 
2. Нестача Йоду пригнічує інтелект.
 
3. Йододефіцит знижує фізичну активність.
 
4. Хвороби, спричинені йододефіцитом, залежать від поведінки.
 
5. Нестача Йоду пригнічує імунітет.
 
6. Насіння яблук містить Йод.
 
7. Йодовану сіль вживають без призначення лікаря.
 
8. Йодовану сіль слід зберігати в темному місці.
 
Відповіді: 2, 3, 5, 6, 7, 8.
 
2.3. Тестове завдання (тест № 4, роздавальний матеріал).
 
Відповіді: 1 г; 2 б; 3 в; 4 б; 5 в; 6 г.
 
2.4. Фронтальна бесіда.
 
1. Чому нестача Йоду в організмі дитини є дуже небезпечною?
 
2. Що потрібно робити для профілактики йододефіциту?
 
2.5. Актуалізація опорних знань.
 
Конкурс знавців віршів про догляд за тілом.
 
n 3. Мотивація навчальної діяльності
3.1. Повідомлення теми уроку та формулювання разом з учнями мети та задач вивчення нового матеріалу.
 
3.2. Проблемне запитання.
 
— Навіщо потрібно учням 6 класу вчитися доглядати за тілом?
 
n 4. Етап засвоєння нових знань
План пояснення нового матеріалу
 
1. Робота в групах (за підручником).
 
1 група — догляд за шкірою; 2 група — догляд за нігтями; 3 група — догляд за волоссям.
 
Опорні запитання:
 
— Особливості догляду за тілом у хлопців, у дівчаток.
 
— За що тіло може поскаржитися?
 
— За що тіло може подякувати?
 
Завдання групам:
 
1) Прочитати текст підручника.
 
2) Дати відповіді на опорні запитання стосовно свого завдання.
 
Два представники групи заповнюють таблицю на дошці.
 
Частина тіла
 
Скарга
 
Подяка
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Три представники групи дають відповіді на опорні запитання.
 
2. Гігієна статевих органів (пояснення вчителя).
 
3. Гігієнічні вимоги під час занять фізичними вправами.
 
4. Предмети та засоби особистої гігієни (бесіда, складання таб-лиці на дошці).
 
Запитання до учнів:
 
— Які предмети та засоби гігієни можуть використовувати всі члени родини, а які є лише особистими?
 
n 5. Узагальнення та закріплення знань
5.1. Практична робота «Вибір засобів особистої гігієни».
 
5.2. Тестове завдання для закріплення знань (тест № 5, роздавальний матеріал).
 
Відповіді: 1 б; 2 а, г; 3 а, б; 4 б; 5 в; 6 а, б, г.
 
5.3. Фронтальне опитування за запитаннями з підручника.
 
5.4. «Реклама», «Антиреклама».
 
Учні рекламують переваги певних косметичних засобів, які їм до вподоби.
 
Учні застерігають інших від певних засобів особистої гігієни, що спричинюють алергію чи інші негаразди.
 
5.5. Розгадування кросворда.
 
5.6. Обговорення епіграфа до уроку.
 
5.7. Відповідь на проблемне запитання.
 
n 6. Підбиття підсумків уроку
«Закінчи речення»
 
— Сьогодні на уроці я навчився...
 
— Сьогодні на уроці найцікавішим було...
 
n 7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
Індивідуальні завдання.
 
1. Чи можна щоденно користуватися бактеріцидним милом?
 
2. Чому не можна приймати гігієнічну ванну довше ніж 30 хвилин?
 
Додатки:
 

n4. Етап засвоєння нових знань

1. Догляд за тілом (робота в групах)

Частина тіла

Скарга

Подяка

Шкіра

На садни;

переохолодження;

опіки;

бруд;

синтетичні тканини;

жирну їжу

За загартовування;

щоденне миття;

одяг за погодою;

споживання овочів та фруктів;

натуральні тканини

Нігті

На обгризання;

ламання;

покриття лаком;

нестачу корисних мікроелементів

За щотижневе підрізання;

ретельне миття;

вітамінні маски

Волосся

На хімічні фарби;

нестачу вітамінів;

перегрів та переохолодження;

використання лаку;

жирну їжу;

пересушування феном

За використання настоїв трав при митті;

регулярне підстригання кінчиків;

споживання овочів та фруктів;

захист від холоду та сонця

 

 

ÚЦікава інформація

• загальна площа шкіри дорослої людини дорівнює приблизно 1,5 м2;

• її товщина приблизно 0,5–4 мм;

• маса шкіри дорослої людини приблизно 17,5 кг;

• загальне число потових залоз становить приблизно 2000000;

• на 1 см2 долоні потових залоз у 3–7 разів більше ніж на 1 см2 спини;

• загальне число волосся у людини становить 50000–140000;

• за місяць волосся відростає на 1–2 см;

• щодоби в людини випадає від 30 до 100 волос;

• для життєдіяльності волосся потрібні вітаміни А, В1, В2; В6, С, РР (нікотинова кислота), солі Силіцію і Сульфуру.

 

Народні рецепти

• після миття волосся споліскують розчином оцту або соком лимона (50 г на 1 л води);

• миття волосся кислим молоком (знежиреним).

Українські козаки збривали волосся на голові як захист від вошей та блох, але частково залишали волосся на тім’ї для захисту від перегріву.

 

2. Гігієна статевих органів

Шкіра статевих органів дуже ніжна та вразлива.

Вона страждає від надмірного переохолодження чи перегрівання та не полюбляє синтетичної білизни.

Запалення можуть спричинити навіть не патогенні, а звичайні бактерії іншої людини. Стан шкіри статевих органів суттєво впливає на репродуктивне здоров’я — здатність мати здорових нащадків.

 

Поради лікарів

У підлітка у ванній кімнаті має бути:

— окремі рушники для тіла, ніг, статевих органів;

— окремий тазик для прання нижньої білизни (бажано господарським або дезінфікуючим милом);

— окрема мочалка для тіла.

 

3. Гігієнічні вимоги під час заняття фізичними вправами

1. Виконувати вправи в спеціальному одязі відповідно до пори року.

2. Запобігати переохолодженню або перегріванню тіла.

3. Після фізичних вправ необхідно змінити одяг, прийняти душ або обтертися особистим рушником з натуральної тканини.

4. Верхній одяг для фізичних вправ потрібно прати кожного тижня, нижню білизну та футболки кожного разу після фізичних вправ.

 

4. Предмети і засоби особистої гігієни

Предмети та засоби гігієни

Загальні

Особисті

Мило

+

+

Шампунь

+

+

Гель для душа

+

+

Мочалка

+

Рушники

+

Гребінець

+

Косметичні інструменти

+

Ножиці для манікюру

+

+

Зубна щітка

+

Зубна паста

+

+

 

n5. Узагальнення та закріплення знань

5.5. Кросворд

 

 

 

2 г

 

 

 

3 м

 

 

 

 

р

 

 

 

и

 

 

1 д

з

е

р

к

а

л

о

 

 

 

б

 

 

 

о

 

 

 

 

і

 

 

 

 

 

4 р

у

ш

н

и

к

 

 

 

 

 

 

е

 

 

 

 

 

 

 

 

ц

 

 

 

 

 

 

 

 

ь

 

 

 

 

 

 

1. Срібне полотно
Схоже на вікно.
Як дивлюся я у нього
Бачу там себе самого. (Дзеркало)

2. Що дістає зубами потилицю? (Гребінець)

3. Мию, мию без жалю,
Мию там, де брудно.
Хоч роботу я люблю,
Та від неї худну. (Мило)

4. Всяк хто умивається,
Радо з ним вітається. (Рушник)

Уроки на схожу тему:
Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: