Електричний струм у розчинах і розплавах електролітів

Мета: пояснити виникнення електричного струму в електролітах; ознайомити учнів із законом Фарадея; розвивати логічне мислення учнів, вміння аналізувати.

Тип уроку: комбінований урок.

Обладнання та наочність: електролітична ванна з розчином солі, електроди, електричне коло, відеофрагмент із застосуванням електролізу.

Демонстрації: процес проходження струму через розчин солі, процес електролізу.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

 

ІІ. Актуалізація опорних знань та умінь

Запитаннядля фронтального опитування

  • Чи буде проходити електричний струм через чисту воду? Через суху сіль? Через розчин солі?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

План вивчення нової теми

  • Електроліт.
  • Електролітична дисоціація.
  • Електричний струм в електролітах.
  • Закон Фарадея для електролізу.
  • Використання явища електролізу.

Опорний конспект

Закон електролізу Фарадея

Маса m речовини, яка виділяється на електроді під час електролізу, пропорційна силі струму I та часу його проходження t:

m=kIt , m=kq .

Використання електролізу:

  • одержання чистих металів (рафінування);
  • гальваностегія;
  • гальванопластика;
  • електрометалургія;
  • електролітична поліровка.

ІV. Закріплення нових знань та умінь

  • Що називається електролітом?
  • Що називається електролітичною дисоціацією?
  • Що називається електролізом?
  • Що називають струмом в електролітах?
  • Як формулюється закон Фарадея для електролізу?
  • Як можна практично застосувати явище електролізу?
  • Розв’язання задач

ƒƒЯка маса Cu виділяється при електролізі з розчину CuSO4, якщо струм 1,5 А проходив протягом 40 хвилин?

V. Підбиття підсумків уроку

 

VII.Домашнє завдання

Завдання за підручником.Вивчити § 19–20.

Завдання за задачником.Розв’язати № 11.7, 11.24.

Додаткове завдання.Підготувати інформацію про М. Фарадея.

 

Уроки на схожу тему:
Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: