Гармонія природних форм Малюємо коней
Мета: продовжувати поглиблювати знання учнів про анімалізм як жанр живопису; продовжувати засвоювати правильну побудову композиції на аркуші паперу; закріплювати навички малювання складної форми; закріплювати знання про засоби передавання характерних форм тіла коней; навчати спостерігати за красою навколишнього світу, дотримуватися в зображенні пропорцій та розмірів; розвивати в дітей комбінаторні здібності, навички та вміння передавати у зображенні рухи коней; формувати образне, логічне, просторове
мислення; продовжувати формувати вміння аналізувати природну форму; навчати
міркувати; розвивати окомір, дрібну моторику руки; виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості.
Обладнання: навчальні плакати («Схема розташування середньої лінії тіла коня» та ін.); репродукції картин відомих художників (К. Пєтров-Водкін «Купання червоного коня» та ін.) і навчальні роботи з методичного фонду; матеріали для демонстрації послідовності
(схема послідовності малювання тіла тварини) й техніки виконання роботи.
Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.
Основні поняття: «природне середовище».
Тип: комбінований урок.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ . Актуалізація опорних знань і вмінь
Бесіда
• Якщо ми підемо до музею та знайдемо картини, на яких зображено тварин, як ви вважаєте, в якому жанрі образотворчого мистецтва вони будуть виконані? (Учитель пропонує учням охарактеризувати анімалізм як жанр образотворчого мистецтва; пригадати матеріали та інструменти живопису; виражальні можливості цього виду мистецтва; згадати вже
знайомі види композиції та композиційні прийоми.)
• Що означає слово «анімалізм»? Яких художників називають анімалістами?
• Пригадайте правила зображення тварин.
ІII. Вивчення нового матеріалу
Слово вчителя
Художники завжди приділяли багато уваги відображенню досконалості форми тіла тварин. Особливо часто художники зображують коней.
Організація сприйняття творів мистецтва
Пояснення вчителя
(Учитель пропонує учням розглянути репродукції картин, на яких зображено
коней, виконаних видатними художниками; пропонуєуважно роздивитися картини та описати їх, звертаючи увагу на характерні особливості будови тіла коней.) Художник має вміти малювати коней, передаючи особливості будь-якого іхнього руху.
У кожної породи коней свої особливі риси: форма тулуба та статура, характер та силует.
IV. Закріплення вивченого матеріалу
Творче завдання
Слово вчителя
Кожна жива істота найкраще пристосована до того природного середовища, в якому вона мешкає. Риби — у воді, птахи — у повітрі, білі ведмеді непомітні на кризі, а тигр — у хащах джунглів. Намалюйте коней в їх природному середовищі.
Пояснення до творчого завдання
Для того щоб намалювати коня, вам необхідно пройти всі вже відомі етапи побудови природної форми. Спочатку, відзначивши довжину і висоту всієї фігури, знайдіть розміри основних частин,
 для цього всю висоту розділіть на три частини (для голови та шиї, для тулуба та ніг), а всю довжину розділіть на дві частини (тулуб із хвостом і голову із
шиєю). У позначених штрихами розмірах намітьте узагальнену форму тулуба (овал), голову і шию (трапеції), ноги — лініями. Потім точніше промалюйте характерні особливості форми цих частин.
 Зверніть особливу увагу на положення вершини увігнутої лінії спини. Від цієї
точки хвиляста лінія йде назад до хвоста і вперед до шиї. Спереду необхідно провести похилу лінію, яка відокремлює тулуб від шиї. Уважно промалюйте ноги, визначаючи положення суглобів. Очі, ніздрі, гриву, вуха і хвіст промалюйте на останньому етапі.
Роботу над пейзажем починають з підготовчого малюнка олівцем. Не потрібно промальовувати всі деталі пейзажу. Намітьте лише контури окремих об’єктів і лінію горизонту.
Потім розпочинайте зображувати тварин. Визначте, який саме момент їхнього життя ви хочете передати. Закомпонуйте основні об’єми, позначте напрямок руху. Ваша образотворча
розповідь повинна бути цікавою для глядача. Завершивши начерк, розпочинайте промальовувати деталі. Якщо ви виконуватимете малюнок у кольорі — дрібні деталі простим олівцем промальовувати не потрібно. Працюючи акварельними фарбами, наносьте
спочатку загальний тон на передній план і небо, промальовуйте хмари. Коли загальна тональність малюнка визначиться, беріться до роботи над тваринами. Намітьте загальний тон колірної плями і розпочинайте проробляння форми. Намагайтеся передати світло і тіні не
лише зміною кольору, але й дотриманням світлотональних відносин. Домалюйте деталі переднього плану.
Індивідуальна робота за творчим завданням
V. Підбиття підсумків
Коментар
Виконання роботи може викликати в учнів певні труднощі, основну увагу слід спрямувати на майстерність у передаванні руху тіла тварини. Із малюнків створюють виставку «Малюємо коней».
VІ. Домашнє завдання
Обсяг роботи не дозволяє завершити малюнок за один урок. Учням пропонується зробити це вдома.

Уроки на схожу тему:
Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: