Газонебезпека
Мета уроку: розглянути правила безпечного користування газовими приладами; розвивати знання учнів про наслідки порушення правил безпечного користування газовими приладами.
 
Очікувані результати: учні повинні називати наслідки порушення правил користування газовими приладами; учні повинні наводити приклади необережного поводження з газовими приладами; учні повинні розпізнавати ознаки отруєння газом; учні повинні розуміти необхідність виконання правил газової безпеки; учні повинні виконувати алгоритм надання першої допомоги при отруєнні газом та забезпечувати власну безпеку.
 
Обладнання:                                                                                                                           
 
Тип уроку: засвоєння нових знань.
 
Розум полягає не лише в знанні, але й в умінні 
використовувати знання для діла. (Арістотель)
 
n    1. Організаційний етап
 
1.1. Привітання, фізкультхвилинка.
 
1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _______, кількість присутніх на уроці ________, відсутніх ____________.
 
1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.
 
1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.
 
n    2. Актуалізація опорних знань
 
2.1. Перевірка індивідуальних домашніх завдань.
 
2.2. Тестове завдання для контролю знань (тест № 11, роздавальний матеріал).
 
Відповіді: 1 б, в, г; 2 а, в, г; 3 б, в, г; 4 б; 5 в, г; 6 в.
 
2.3. «Один вдома» (робота в парах).
 
Хлопець Неслухайко буде певний час один вдома. Які поради ви можете дати його батькам щодо електронебезпеки маленького бешкетника?
 
За відповідями пар можна визначити загальний перелік порад щодо електронебезпеки малих дітей та записати його на дошці.
 
n    3. Мотивація навчальної діяльності
 
3.1. Повідомлення теми уроку.
 
3.2. Формулювання разом з учнями мети та задач вивчення нового матеріалу.
 
3.3. Проблемні запитання.
 
— Чи може побутовий газ із друга-помічника перетворитися на ворога?
 
— За яких умов це може статися?
 
n    4. Етап засвоєння нових знань
 
План пояснення нового матеріалу з елементами бесіди
 
(У ході розповіді вчителя учні складають опорний конспект.)
 
1.   Побутовий газ та безпека його використання.
 
2.   Дії при виявленні запаху газу.
 
3.   Правила користування газовими приладами.
 
4.   Перша допомога постраждалому при отруєнні газом.
 
Учні виділяють правила першої допомоги кольоровим олівцем.
 
n    5. Узагальнення та закріплення знань
5.1. Робота з підручником (робота в групах).
 
1 група: дії при виникненні запаху газу;
 
2 група: складання пам’ятки безпечного користування газовими приладами;
 
3 група: перша допомога при отруєнні газом.
 
За матеріалом підручника або конспектом у робочому зошиті учні мають скласти наглядну пам’ятку та підготувати презентацію своєї роботи (у довільній формі).
 
Учні інших груп оцінюють правильність складеної пам’ятки та креативність подання інформації.
 
5.2. Робота з друкованим зошитом [5], с. 35–36.
 
5.3. Тестові завдання для закріплення знань (тест № 12, роздавальний матеріал).
 
Відповіді: 1 а, в; 2 г; 3 г; 4 в, г; 5 г; 6 а, в.
 
5.4. Розгадування кросворда «Газонебезпека».
 
5.5. «Театр здоров’я» (робота в групах).
 
Мета: відпрацювати ситуацію газонебезпеки, якщо є потерпілий.
 
Учні розподіляють ролі: потерпілий; учень, який уміє надавати першу допомогу; учень, який не вивчав правил надання першої допомоги; лікар, працівники служби газу тощо.
 
Висновок: щоб правильно і швидко діяти в ситуації газонебезпеки, необхідно знати правила і вміти їх застосовувати.
 
5.6. Обговорення епіграфа до уроку.
 
5.7. Відповіді на проблемні запитання.
 
n    6. Підбиття підсумків уроку
«Закінчи речення»
 
— Сьогодні на уроці я дізнався...
 
— Сьогодні на уроці я навчився...
 
— Сьогодні на уроці найцікавішим було...
 
n    7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
7.1. Завдання для всього класу.
 
Підручник: _________________________________________
 
Робочий зошит: _____________________________________
 
7.2. Індивідуальні завдання.
 
1.   Для чого в побутовий газ додають одоранти?
 
2.   Чому під приміщенням з газовими приладами не можна розміщувати підвал?
 
3.   Чи можна учню 6 класу користуватися газовими приладами?
 
Додатки:
 

4. Етап засвоєння нових знань

1. Побутовий газ та безпека його використовування

Побутовий газ — це газова суміш, вибухонебезпечна в суміші з повітрям. Вона не має кольору, запаху і смаку, отруйна. Для її виявлення додаються нейтральні речовини, що мають специфічний запах — одоранти.

 

 

Побутовий газ

 

 

 

 

 

 

Магістральний

 

Балонний

             

 

 

Способи підпалювання газу

 

 

 

 

 

 

Запалений сірник + газ (безпечний)

 

Газ + запалений сірник (вибухонебезпечний)

             

 

 

Горіння

 

 

 

 

 

 

Повне

до Н2О+СО2 (вуглекислий газ —

у великих кількостях отруйний)

 

Неповне

до Н2О+СО (чадний газ — отруйний)

             

 

 

 

Способи виявлення витоку газу

 

 

 

 

 

 

Обробити стики газових труб мильною піною (при витіканні утворяться бульбашки)

 

Посилення запаху газу

             

 

 

2. Дії при виявленні запаху газу

1. Ні в якому разі не запалюйте сірники та не вмикайте світло, оскільки поява електричної іскри у вимикачі може спричинити вибух.

2. Прикрийте носа та рота тканиною.

3. Уникайте всяких дій, що можуть викликати електричну іскру (не користуйтесь електровимикачем, електродзвінком і розетками) та не користуйтесь відкритим вогнем.

4. Перекрийте всі газові крани.

5. Відкрийте вікна та двері для провітрювання приміщення.

6. Зателефонуйте на 104 в місцеву аварійну газову службу та давайте чіткі відповіді на запитання.

7. Залиште приміщення.

 

3. Правила користування газовими приладами

Пам’ятка з дотримання правил користування газом

1. Перед користуванням газовими приладами потрібно переконатися, що всі крани закриті, у приміщенні немає запаху газу і відкрийте кватирку.

2. Переконайтеся в наявності тяги у вентиляційних каналах або димоходах. Ні в якому разі не закривайте вентиляційні ґратки.

3. Не залишайте без догляду працюючі газові прилади.

4. Не використовуйте газові плити для опалення приміщення.

5. Приміщення, в яких установлені газові прилади, не можна використовувати для сну та відпочинку.

6. Не допускайте малюків до газових приладів.

7. Слідкуйте за чистотою газових приладів, не захаращуйте їх сторонніми предметами.

8. Не використовуйте газові прилади для сушіння білизни — це може призвести до пожежі.

9. Не користуйтесь несправними газовими приладами.

10. Самостійно не ремонтуйте газові прилади та не переставляйте їх на інше місце.

11. При тривалій перерві в користуванні газом (коли приміщення залишається під час від’їзду, ремонту чи продажу) заявіть про це в місцеву газову службу.

 

4. Перша допомога при отруєнні газом

Перша допомога при отруєнні газом

1. Забезпечити постраждалого свіжим повітрям.

2. Розстебнути комір, ремінь, тугий одяг, щоб полегшити дихання.

3. Викликати «швидку допомогу» та газову службу.

4. Дати пити багато рідини.

5. Бути з потерпілим поруч до приїзду дорослих.

 

Це потрібно знати (додатковий матеріал)

Отруєння газами

Речовина

Ознаки отруєння

Дія на організм

ПДНД

Чадний газ (СО) (смертельно)

Головний біль, слабкість, запаморочення, шум у вухах, блювання, непритомність

Унеможливлює дихання

Свіже повітря, нашатирний спирт, штучне дихання, кава

Вуглекислий газ (СО2)

Серцебиття, шум

у вухах, тиск на грудну клітку

Пригнічує дихання

Свіже повітря, нашатирний спирт, штучне дихання, кава

Амоніак (NН3)

Зупинка дихання

Пригнічує дихання

свіже повітря, штучне дихання

Сірководень (H2S)

головний біль, слинотеча, нудота, блювання, холодний піт, біль у грудях

Пригнічує дихання

Свіже повітря, можна на очі зробити примочки 3% розчином питної соди, зробити штучне дихання

Пропан-бутанова суміш

Нудота, блювання, непритомність

Зупинка дихання

Свіже повітря, вживання великої кількості рідини

 

n5. Узагальнення та закріплення знань

Уроки на схожу тему:
Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: