Гідросфера. Урок тематичного оцінювання знань

Мета: повторення та систематизація знань з вивченої теми; вдосконалення вмінь використовувати здобуті знання на практиці; перевірка індивідуального рівня засвоєння навчального матеріалу та оволодіння практичними навичками.

Тип уроку: тематичне оцінювання знань.

Варіант І

І рівень

1. Територію, з якої річка збирає свої води, називають:

а) річковою долиною; б) басейном річки; в) терасою.

2. Назва «Мексиканська» належить:

а) затоці; б) протоці; в) річці.

3. Чорне та Азовське моря:

а) окраїнні; б) внутрішні.

II рівень

4. З наведеного переліку географічних об’єктів виберіть назви озер:

а) Чорне; г) Тітікака; ж) Байкал;

б) Каспійське; д) Танґаньїка; з) Єнісей;

в) Дрейка; е) Босфор; и) Мадаґаскар.

5. За допомогою фізичної карти світу визначте назви географічних об’єктів, зображених на фрагментах контурної карти, та доповніть підписи під фрагментами.

 

6. Заповніть пропуски в тексті.

У Світовому океані виділяють такі частини: океани, ___________, протоки.

IIІ рівень

7. Охарактеризуйте географічне положення Чорного моря за таким планом:

а) в якій частині якого океану розташоване;

б) чим сполучається з океаном;

в) береги якого материка омиває;

г) приблизна протяжність;

д) середні та максимальні глибини.

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ _____________________________________________________________________

8. Наведіть приклади течій Світового океану та запишіть їх у таблицю.

Течії Світового океану

Теплі

Холодні

1.

1.

2.

2.

3.

3.

4.

4.

 

9. Розшифруйте схему будови річкової долини.

 

IV рівень

10. Уявіть, що ви штурман великого вантажного судна, яке перевозить вантаж з Одеси до Токіо. Перелічіть усі можливі маршрути та опишіть один із них, зазначивши протоки, моря, півострови, острови, що знаходяться на вашому шляху.

11. Яке значення мають річки в господарській діяльності людей?

12. Чому в епоху вітрильних суден листи, які кораблями доставлялися з Америки до Англії, доходили в 1,5 раза швидше, ніж у зворотному напрямку?

____________________________________________________________________ 

____________________________________________________________________ 

____________________________________________________________________

Варіант ІІ

І рівень

1. Озера, що утворилися в місцях розломів та опускань земної кори, називають:

а) льодовиковими; б) загатними; в) тектонічними.

2. Найбільший з океанів:

а) Атлантичний; б) Тихий; в) Індійський.

3. Чорне та Азовське моря з’єднує протока:

а) Керченська; б) Ґібралтарська.

II рівень

4. З наведеного переліку географічних об’єктів виберіть назви морів:

а) Каспійське; г) Азовське; ж) Берінґове;

б) Червоне; д) Індостан; з) Лабрадор.

в) Мадаґаскар; е) Середземне;

5. За допомогою фізичної карти світу визначте назви географічних об’єктів, зображених на фрагментах контурної карти, та доповніть підписи під фрагментами.

 

6. Заповніть пропуски в тексті.

До вод суходолу належать: річки, __________, болота, підземні води, __________, багаторічна мерзлота, канали, водосховища.

IIІ рівень

7. Охарактеризуйте географічне положення річки Амазонка за таким планом:

а) в якій частині якого материка протікає;

б) де бере початок;

в) в якому напрямку тече;

г) куди впадає;

д) головні притоки;

е) які географічні об’єкти розташовані поруч.

___________________________________________________________________ 

___________________________________________________________________

_________________________________________________________________

8. Наведіть приклади великих річок, водосховищ, озер України та запишіть їх у таблицю.

Води України

Річки

Озера

Водосховища

1.

1.

1.

2.

2.

2.

3.

3.

3.

 

9. Розшифруйте схему утворення вітрових хвиль.

 

IV рівень

10. Складіть оповідання-мініатюру «Подорож крапельки води», використавши знання про кругообіг води в природі.

11. Яке значення мають підземні води в житті людини?

12. Чому багато хто з досвідчених мореплавців, які подорожували з Європи до Америки, спочатку скеровували свої кораблі на південний захід і тільки потім — на захід? Яке природне явище використовували вони в дорозі?

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

Домашнє завдання

Трьом-чотирьом учням підготувати стислі повідомлення про унікальних представників тваринного і рослинного світу.

Уроки на схожу тему:
Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: