Густина речовини. Розв’язування задач

Мета уроку: формування поняття густини речовини; формування навичок розрахунку густини, маси й об’єму тіла.

Тип уроку: комбінований урок.

Обладнання: терези, брусок, лінійка, мензурка, колба з водою, тіла однакової маси та однакового об’єму.

План уроку:

1. С амостійна робота (10–12 хвилин).

2. Густина речовини.

3. Розв’язування задач.

 

Зміст уроку

Методична рекомендація

Перш за все слід повідомити оцінки за самостійну роботу, якщо потрібно — коротко проаналізувати помилки.

Актуалізація знань учнів

Бесіда за питаннями

1. Які агрегатні стани речовини вам відомі?

2. Дайте коротку характеристику твердого, рідкого та газоподібного станів речовини.

3. Чим кристалічні тверді тіла відрізняються від аморфних?

Самостійна робота «Маса. Агрегатні стани речовини»

Варіант № 1

1. (1 бал) Внаслідок нагрівання виробів з міді їх об’єм...:

а) збільшується; б) зменшується;

в) не змінюється; г) може збільшитися або зменшитися.

2. (1 бал) Зміна об’єму твердого тіла під час зміни температури відбувається тому, що...:

а) змінюються розміри молекул;

б) змінюються самі молекули;

в) змінюються відстані між молекулами;

г) змінюються розміри молекул і відстані між ними.

3. (2 бали) Молекули розташовані на великих відстанях одна від одної (порівняно з розмірами молекул), слабо взаємодіють між собою, рухаються хаотично. Яке це тіло?

а) Газ;

б) рідина;

в) тверде тіло;

г) такого тіла немає.

4. (2 бали) В яких станах може перебувати ртуть: твердому, рідкому чи газоподібному?

а) Тільки в рідкому;

б) у рідкому та твердому;

в) у рідкому та газоподібному;

г) у усіх трьох агрегатних станах.

5. (3 бали) Які з указаних властивостей належать твердим тілам?

а) Важко змінити форму;

б) займають весь наданий об’єм;

в) легко змінюють форму;

г) важко стиснути.

6. (3 бали) Лід розплавили та перетворили на воду. Цю воду нагріли до кипіння та перетворили на пару. Чи змінилися молекули речовини внаслідок цих перетворень? Що змінилося в характері руху та взаємодії молекул?

Варіант № 2

1. (1 бал) Внаслідок нагрівання виробів з алюмінію їхній об’єм...:

а) збільшується; б) зменшується;

в) не змінюється; г) може збільшитися або зменшитися.

2. (1 бал) Зміна об’єму рідини під час зміни температури відбувається тому, що ...:

а) змінюються розміри молекул і відстані між ними;

б) змінюються відстані між молекулами;

в) змінюються розміри молекул;

г) змінюються самі молекули.

3. (2 бали) Молекули щільно упаковані, сильно притягуються однадо одної, і кожна молекула коливається навколо певного положення. Яке це тіло?

а) Газ; б) рідина;

в) тверде тіло; г) такого тіла немає.

4. (2 бали) В яких станах може перебувати кисень: твердому, рідкому чи газоподібному?

а) Тільки в газоподібному;

б) у газоподібному та рідкому;

в) у газоподібному та твердому;

г) в усіх трьох агрегатних станах.

5. (3 бали) Які з указаних властивостей належать газам?

а) Важко змінити форму;

б) займають весь наданий об’єм;

в) не мають власної форми;

г) важко стиснути.

6. (3 бали) Порівняйте рідкий і газоподібний стани речовини. Що між ними спільного та в чому різниця між цими станами?

Правильні відповіді

1

2

3

4

5

6

варіант 1

в

в

б

г

а, г

 

варіант2

б

в

в

г

б, в

 

Методичні рекомендації щодо оцінювання роботи.За завдання5 учень отримує 3 бали,якщо правильно вказує обидві відповіді,інакше за це завдання він не отримує балів. Ценеобхідно повідомитиучням ще до початку роботи.

Уроки на схожу тему:
Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: