Кам’яне вугілля, продукти його переробки

Мета уроку: повторити теорії походження кам’яного вугілля, з’ясувати роль кам’яного вугілля як джерела різних хімічних речовин; ознайомитися з основними принципами процесу коксування кам’яного вугілля; показати розмаїтість використання продуктів коксування.

Очікувані результати: учні повинні пояснювати походження кам’яного вугілля, учні повинні наводити приклади застосування кам’яного вугілля й продуктів його переробки.

Обладнання: зразки продуктів коксування вугілля й різних видів палива.

Тип уроку: урок вивчення й первинного закріплення нових знань.

n1. Організаційний етап

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _________,

кількість присутніх на уроці ___________, відсутніх ___________.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.

n2. Етап перевірки домашнього завдання

2.1. Письмові завдання (за підручником) перевіряються біля дошки.

2.2. Повідомлення учнів про використання продуктів переробки нафти.

2.3. Фронтальне опитування.

1. Які види вторинної перегонки нафти вам відомі?

2. Чим бензин первинної перегонки відрізняється від крекінг-бензину? Бензин термічного крекінгу від бензину каталітичного крекінгу?

3. Запропонуйте спосіб, яким легко визначити, бензин первинної перегонки чи крекінг-бензин вам запропонували наавтозаправці.

4. Що таке риформінг і навіщо його застосовують?

5. Який бензин ви хотіли б для свого автомобіля? Чому?

6. Що таке «октанове число»?

n3. Етап підготовки учнів до активного й усвідомленого засвоєння нового матеріалу

3.1. Повідомлення теми нового матеріалу.

3.2. Формулювання разом з учнями в процесі бесіди мети і задач вивчення нового матеріалу.

3.3. Показ важливості переробки кам’яного вугілля та його значення як джерела одержання різноманітнихорганічнихречовин.

Слово вчителя

Вугілля дешевше за нафту, воно більш рівномірно розподілено в земній корі. Його природні запаси набагато перевершуютьзапаси нафти й, за прогнозами вчених, не будуть вичерпані щепротягом століття.

n4. Актуалізація опорних знань

Бесіда

1. Що ви знаєте про вугілля?

2. Назвіть родовища вугілля в Україні.

n5. Етап засвоєння нових знань

План пояснення нового матеріалу (лекція, під час якої учніскладають схему переробки кам’яного вугілля)

1. Походження вугілля.

2. Види вугілля, його запаси на території України.

3. Переробка вугілля.

4. Продукти переробки і їх застосування.

На замітку

Учні можуть самостійно працювати з текстом підручникаі заповнювати схему.

n6. Узагальнення й закріплення знань

6.1. Лабораторний дослід № 3. Ознайомлення зі зразками продуктів коксування вугілля й різних видів палива.

6.2. Письмова робота (контроль засвоєння нового матеріалу).

Самостійна робота за варіантами:

I. Яка існує теорія походження вугілля? Під час якого геологічного періоду утворилися основні запаси вугілля? Чому вінтак називається?

II. Які основні методи переробки вугілля вам відомі?

III. Які продукти утворюються під час коксування вугілля?Де вони використовуються?

IV. Які продукти утворюються під час газифікації вугілля? Де вони використовуються?

n7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник _ _____________________________________________

Робочий зошит ___________________________________________

Збірник завдань __________________________________________

7.2. Індивідуальне завдання.

Підготувати невеликі повідомлення про продукти переробкивугілля і їх використання.

Уроки на схожу тему:
Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: