Кліматичні пояси і типи клімату Євразії. Їх порівняння з Північною Америкою

Мета:ознайомити учнів з особливостями формування клімату Євразії, сформувати знання учнів про кліматичні пояси і типи клімату Євразії, поглибити та систематизувати знання про особливості кліматичних умов на прикладі порівняння Північної Америки та Євразії, розвивати навички прогнозування впливу кліматотворних чинників на формування клімату окремих частин материка; продовжити розвиток вмінь роботи з кліматичними картами атласу, виховувати вміння толерантно відстоювати власну думку, поважати думки інших учнів.

Тип уроку:вивчення нового матеріалу.

Обладнання:кліматичні карти Євразії та Північної Америки, фізична карта світу, підручник, контурні карти, робочі зошити, ілюстрації атмосферних фронтів, циклонів та антициклонів над поверхнею Євразії.

Опорні та базові поняття:клімат, кліматичні пояси, кліматичні області, повітряні маси, типи клімату Євразії, вітри.

Географічна номенклатура:продовжувати опрацьовувати географічну номенклатуру, що дається на початку вивчення теми.

ЗМІСТ УРОКУ

I. Організаційний момент

Вчитель називає тему уроку та форми роботи на уроці.

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

1. Прийом «Мікрофон»

•Для чого треба вивчати клімат?

•Від чого залежить різноманіття типів клімату на планеті і що впливає на його формування?

2. Прийом «Географічна мозаїка»

•Атмосферна волога, яка випадає у вигляді дощу, снігу, граду або осідає на земну поверхню і всі предмети, що є на ній, у вигляді роси, інею, паморозі...(Опади)

•Прилад для вимірювання атмосферного тиску.(Барометр)

•Вологість повітря — відношення фактичного вмісту вологи в повітрі до тієї її кількості, яку може вміщувати повітря за даної температури.(Відносна)

•Пересування повітря в горизонтальному напрямку під впливом різниці атмосферного тиску.(Вітер)

•Прилад, що використовується для вимірювання відносної вологості повітря.(Гігрометр)

•Водна оболонка Землі, утворена океанами, морями, річками, озерами, водосховищами, а також льодовиками, підземними водами, вологою атмосфери.(Гідросфера)

•Багаторічний режим (стан) погоди в певній місцевості.(Клімат)

•Замкнута область підвищеного атмосферного тиску. Це ніби величезний повітряний вихор, в якому повітря в північній півкулі рухається за годинниковою стрілкою, а в південній — проти годинникової стрілки.(Антициклон)

•Постійний горизонтальний і вертикальний рух повітря в атмосфері Землі.(Атмосферна циркуляція)

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Прийом «Естафета»

Завдання.Назвіть кліматотворні фактори, що впливають на формування клімату.

2. Прийом «Як? Що? Де?»

Вчитель пропонує учням на основі вивченого матеріалу визначити вплив кожного з уже названих факторів на конкретну територію материка.

3. Прийом «Географічний практикум»

Завдання.За допомогою довідника учня дайте характеристику кліматодіаграм для окремих територій Євразії, назвіть території, яким притаманний даний тип клімату.

4. Прийом «Географічна лабораторія»

Завдання.За допомогою карт атласу визначте кліматичні області помірного кліматичного поясу, дайте характеристику кожній з них.

5. Прийом «Мозковий штурм»

•Назвіть риси відмінності і подібності клімату Євразії та Північної Америки.

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Прийом «Експрес-тест»

1.Кліматичний пояс, що займає найменшу площу на території Євразії:

а) екваторіальний;б) субекваторіальний;

в) тропічний;г) субарктичний.

2.Океан, що надає найбільший вплив на клімат Європи:

а) Атлантичний;б) Північний Льодовитий;

в) Індійський;г) Тихий.

3.Частина материка Євразія, в якій зареєстровано найнижчу температуру повітря:

а) північна;б) північно-східна;

в) північно-західна;г) південно-східна.

4. Визначте частину материка Євразія в якій випадає мінімальна кількість опадів:

а) західна; б) південна; в) східна; г) центральна.

5. Пора року, на яку доводиться максимум опадів у субтропічному середземноморському типі клімату:

а) весна; б) зима; в) осінь; г) літо.

2. Прийом«Вірю — не вірю»

•Територія Євразії розташована у всіх кліматичних поясах.

•На території Євразії відсутній антарктичний клімат.

•На клімат Європи впливають вітри мусони і пасати.

•Рельєф Азії впливає на формування пустель в центральній її частині.

•Найбільша кількість кліматичних областей утворилась у тропічному кліматичному поясі Євразії.

VI. Підсумок уроку

Прийом «Роблю висновок»

Учні разом з учителем роблять висновки про клімат Євразії.

Вчитель оцінює роботу учнів на уроці, наголошує на різноманітності кліматичних поясів і типів на материку Євразія.

VII.Домашнє завдання

•Опрацювати відповідний текст у підручнику.

•Опрацювати карти атласу з відповідної тематики.

•Підібрати додатковий матеріал до теми «Клімат Євразії».

Уроки на схожу тему:
Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: