Лабораторна робота «Дослідження взаємодії заряджених тіл»

Мета: сформувати експериментальні навички учнів, виховувати акуратність під час проведення експериментів, розвивати логічне мислення та вміння робити висновки з експерименту.

Тип уроку: урок формування практичних навичок.

Обладнання та наочність: обладнання лабораторної роботи, зошитз друкованою основою для виконання лабораторних робіт.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Виконання лабораторної роботи

Правила з техніки безпеки для учнів у кабінеті фізики:

  • Лабораторне обладнання розміщуйте на своєму робочому місці акуратно, щоб запобігти падінню приладів або їх перекиданню.
  • Чітко дотримуйтеся порядку виконання лабораторної роботи та правил техніки безпеки.
  • Будьте уважні й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.
  • Не залишайте робоче місце без дозволу вчителя.
  • Не починайте роботу без дозволу вчителя.
  • При проведенні дослідів не допускайте граничних навантажень вимірювальних приладів.
  • Стежте за справністю кріплень використовуваного обладнання, користуйтеся тільки справними приладами й обладнанням.
  • Після завершення лабораторної роботи ретельно приберіть своє робоче місце.
  • Із класу виходьте тільки з дозволу вчителя.
  • При отриманні травми або поганому самопочутті повідомте про це вчителя.

Пропонується дослідити взаємодію заряджених тіл. Порядок дій учня:

Дослід 1.Дослідження взаємодії заряджених паличок.

  • За допомогою шовкових ниток підвісьте на олівцях скляну та ебонітову палички.
  • Зарядіть ебонітові паличні негативним зарядом, натерши їх вовною, а скляні — позитивним зарядом, натерши шовком.
  • Повільно піднесіть одна до одної ебонітові палички. Поясніть, що ви спостерігаєте.
  • Повільно піднесіть одна до одної скляні палички. Поясніть, що ви спостерігаєте.
  • Повільно піднесіть одна до одної скляну та ебонітову палички. Поясніть, що ви спостерігаєте.
  • Зробіть висновки про взаємодію різного роду зарядів.

Дослід 2.Дослідження сили взаємодії заряджених тіл від величини заряду.

  • Із шматочків повітряних кульок виготуйте невеличкі однакові кульки діаметром приблизно 1–2 см.
  • Покрийте їх графітом (натертого з олівця) до металевого блиску.
  • За допомогою скляних або ебонітових паличок зарядіть кульки однаковими зарядами.
  • Закріпіть нитки з кульками у штативі в одній точці.
  • Візуально оцініть, на який кут розійшлися нитки.
  • Розрядіть одну з кульок, доторкнувшись до неї рукою.
  • Спостерігайте та поясніть, що далі буде відбуватися з кульками.
  • Як змінився заряд кожної кульки? Як змінився кут, на який розійшлися нитки?
  • Зробіть висновки з дослідів.

IV. Підбиття підсумків уроку

V. Домашнє завдання

Завдання за підручником. Повторити § 1–4.

Завдання за задачником. Розв’язати №1.59, 1.60, 2.26.

Додаткове завдання. Знайдіть у літературі або Інтернеті опис найпростішого електроскопу та виготуйте його.

 

 

Уроки на схожу тему:
Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: