Лабораторна робота «Виготовлення динамометра»

Мета уроку: навчитися градуювати пружину із заданою ціною поділки.

Тип уроку: урок контролю й оцінювання знань.

Обладнання: динамометр, шкала якого закрита папером, набір тягарців, штатив з муфтою й лапкою, лінійка.

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩО ДО ПРОВЕДЕНЯ ЛАБОРАТОРНОЇ РОБОТИ

1. Закріпіть динамометр із закритою шкалою вертикально в лапці штатива. Відзначте горизонтальною рискою початкове положення покажчика динамометра, — це буде нульова поділка шкали (поставте цифру 0).

2. Підвісьте до динамометра один тягарець і плавно відпустіть. Почекайте, поки тягарець зупиниться в положенні рівноваги, відзначте на папері нове положення покажчика динамометра й поставте цифру 1 (нагадаємо: вага вантажу масою 100 г приблизно дорівнює 1 Н).

3. Повторіть дослід, підвішуючи до динамометра 2, 3 й 4 тягарці. Щоразу відзначайте на папері положення покажчика динамометра й ставте цифри 2, 3, 4.

4. Зніміть тягарці з динамометра, а потім зніміть динамометр зі штатива. Виміряйте лінійкою відстані між сусідніми відзначеними поділками. Якщо ви виміряли досить точно, ці відстані повинні бути приблизно однаковими. Якщо ви були не точні, повторіть градуювання.

5. Відзначте на цій шкалі десяті частки ньютона. Поставте букву Н над цифрами шкали, позначивши одиниці сили. Ваш динамометр готовий.

6. Виготовте саморобний динамометр зі смужки цупкого паперу й шматка гумки. Проградуюйте його.

 

Домашнє завдання-1

1. У-1: § 8.

2. Сб-1:

рів1 — № 10.2, 10.3, 10.4, 10.9, 10.10.

рів2 — № 10.15, 10.16, 10.20, 10.21, 10.22.

рів3 — № 10.25, 10.27, 10.28, 10.29, 10.32.

Домашнє завдання-2

1. У-2: § 13.

2. Сб-2:

рів1 — № 9.29, 9.30.

рів2 — № 9.8, 9.12, 9.13, 11.9.

рів3 — № 9.15, 9.16, 9.25, 11.17, 11.18.

3. Підготуватися до самостійної роботи № 8 «Сили пружності».

 

Завдання для самостійної роботи № 8 «Сили пружності»

Початковий рівень

1. Виберіть правильну відповідь. Як зміниться сила пружності, якщо видовження пружини збільшити вдвічі?

А Залишиться незмінною.

Б Збільшиться вдвічі.

В Зменшиться вдвічі.

 

2. Виберіть правильне твердження. Від чого залежить жорсткість пружини?

А Від маси пружини.

Б Від довжини пружини.

В Від матеріалу й форми пружини.

Середній рівень

1. М’яч, що летить, ударяється об стіну. Покажіть на рисунку силу пружності м’яча й силу пружності стіни. Яка причина виникнення сил пружності?

 

2. Зобразіть графічно силу пружності, що діє на кулю, яка висить на нитці. До чого прикладена сила пружності? Яка причина виникнення сил пружності?

 

Достатній рівень

1. Визначте видовження пружини, якщо на неї діє сила 10 Н, а коефіцієнт жорсткості пружини 500 Н/м.

2. Чому дорівнює жорсткість пружини, якщо під дією сили 2 Н вона розтяглася на 4 см?

Високий рівень

1. При відчиненні дверей довжина дверної пружини збільшилися на 0,12 м; сила пружності пружини склала при цьому 4 Н. За якого видовження пружини сила пружності дорівнює 10Н?

2. Якщо розтягувати пружину силою 8 Н, то довжина пружини дорівнює 14 см; якщо стискати її силою 8 Н, то довжина пружини 10 см. Якою буде довжина пружини, якщо стискати її силою 4 Н

Уроки на схожу тему:
Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: