Особливості стану шкіри в підлітковому віці
Мета уроку: розглянути типи шкіри та особливості стану шкіри в підлітковому віці; розвивати знання учнів про особливості шкіри та необхідність догляду за нею у підлітковому віці; гігієнічне виховання.
 
Очікувані результати: учні повинні називати особливості стану шкіри підлітків та типи шкіри; учні повинні розпізнавати зміни на шкірі обличчя, ознаки типів шкіри; учні повинні пояснювати причини зміни стану шкіри у підлітків.
 
Обладнання: паперові серветки, пластир,                                                                          
 
Тип уроку: засвоєння нових знань.
 
Єдина краса, яку я знаю,— це здоров’я. (Г. Гейне)
 
n  1. Організаційний етап
 
1.1. Привітання.
 
1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _____, кількість присутніх на уроці _____, відсутніх _____.
 
1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.
 
1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.
 
n  2. Актуалізація опорних знань
 
2.1. Перевірка індивідуальних домашніх завдань.
 
2.2. Відверта розмова «Коло друзів» (відбувається за згодою учнів).
 
Учні можуть поставити запитання, що їх хвилюють, або запропонувати проблемну ситуацію для обговорення.
 
2.3. Фронтальна бесіда.
 
1.   Які особливості підліткового віку?
 
2.   Які існують проблеми підліткового віку?
 
2.4. «Асоціативний кущ».
 
Складання схеми за асоціаціями учнів до поняття «шкіра».
 
Приклади відповідей: засмага; бруд; бактерії; захист організму; мило; запалення; косметика.
 
n  3. Мотивація навчальної діяльності
 
3.1. Повідомлення теми уроку.
 
3.2. Формулювання разом з учнями мети й завдань вивчення нового матеріалу.
 
3.3. Проблемне запитання.
 
— Які особливості шкіри підлітка?
 
n  4. Етап засвоєння нових знань
 
План пояснення нового матеріалу (з елементами бесіди)
 
1.   Функції шкіри.
 
2.   Типи шкіри, особливості кожного типу.
 
3.   Особливості шкіри підлітків.
 
4.   Взаємозв’язок стану шкіри та здоров’я.
 
n  5. Узагальнення та закріплення знань
 
5.1. Самостійна робота з підручником.
 
Прочитати  теоретичний матеріал та доповнити опорний конспект у робочому зошиті.
 
5.2. Робота з друкованим зошитом [5], с. 29–30.
 
5.3. Проведення дослідів для визначення типу шкіри учнів.
 
1. Промокнути шкіру навколо носа паперовою серветкою. Якщо пляма не висихає — це ознака жирної шкіри.
 
2. Смужку пластиру розміром 10 см на півхвилини наклеїти на шкіру лоба. Якщо після зняття пластиру на ньому будуть сухі лусочки — це ознака сухої шкіри. Якщо він вкритий блискучим шаром — це ознака жирної шкіри. Якщо є сухі лусочки і шар жиру — шкіра нормальна або комбінована.
 
5.4. Гра «Ти мені — я тобі».
 
Учень за опорним конспектом ставить класу запитання щодо теми уроку. Той, хто дав правильну відповідь, може поставити своє запитання у відповідь.
 
5.5. Тестове завдання для закріплення знань (тест № 16, роздавальний матеріал).
 
Відповіді: 1 а, б, г; 2 а, б, г; 3 а, б; 4 в, г; 5 а, в, г; 6 а, в, г.
 
5.6. Індивідуальні картки.
 
1.   Які існують типи шкіри?
 
2.   Для чого потрібно знати свій тип шкіри?
 
3.   Чому в кожного члена родини має бути особистий рушник?
 
5.7. Обговорення епіграфа до уроку.
 
5.8. Відповідь на проблемне запитання.
 
n  6. Підбиття підсумків уроку
 
«Вільний мікрофон»
 
— Сьогодні на уроці найцікавішим було...
 
n  7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
 
7.1. Завдання для всього класу.
 
7.2. Індивідуальні завдання.
 
1.   Визнач свій тип шкіри і волосся. Чи збігаються їхні типи?
 
2.   Для чого після миття волосся у воду для ополіскування додають 1 ст. л. столового оцту?
 
3.   Чому при вугровій висипці обмежують кількість жирів у їжі та збільшують кількість вітамінів?
 
n  8. Підготовка до наступного уроку
 
Розподілити клас на групи і запропонувати принести різні косметичні засоби догляду за шкірою.
 
Додатки:
 

n2. Актуалізація опорних знань

2.4. «Асоціативний кущ»

Запитання до учнів

— Які асоціації виникають у вас щодо поняття «шкіра»?

 

Бруд

 

Бактерії

 

Мило

 

Запалення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Захист організму

 

Шкіра

 

Косметика

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Засмага

 

Умивання

 

 

 

n4. Етап засвоєння нових знань

1. Функції шкіри

 

Головні функції шкіри:

• терморегуляційна (регуляція теплообміну між організмом людини та навколишнім середовищем);

• дихальна (виконує 1 % газообміну);

• рецепторна (містить рецептори дотику, болю, температури);

• захисна (захист від шкідливого зовнішнього впливу);

• видільна (з потом виводиться вода та мінеральні речовини).

 

2. Типи шкіри

 

 

Типи шкіри

 

 

 

 

 

 

Жирна

 

Суха

 

Нормальна

 

Комбінована

                         

 

 

Ознаки жирної шкіри:

• жирний блиск;

• великі пори (при уважному розгляді шкіра схожа на пористу губку);

• утворення вугрів і прищів у великій кількості.

 

Ознаки сухої шкіри:

• маленькі пори;

• лущення;

• незначне утворення вугрів і прищів;

• постійне відчуття стягнення та напруги;

• шкіра позбавлена ​​блиску (матова)

 

Ознаки нормальної шкіри:

• пори практично непомітні;

• відсутні прищі та вугрі.

 

Ознаки комбінованої шкіри:

• на лобі, носі та підборідді шкіра має ознаки жирного типу;

• на щоках та шиї — сухого.

 

3. Особливості шкіри підлітків

 

Особливості шкіри підлітків:

1. Можлива зміна типу шкіри під впливом гормонів.

2. Утворення вугрів та прищів на обличчі.

3. Поява лупи на шкірі голови

 

Вугрі — характерні пробки протоків сальних залоз шкіри.

Тип шкіри зазвичай відповідає типу волосся.

 

Запитання до учнів

— Чому в шкірі підлітків збільшується утворення сальних речовин?

— Із чим пов’язана поява вугрів на шкірі підлітків?

— Чому лікарі пов’язують збільшення вугрової висипки з ефектом «брудних рук»?

— Чи повинні підлітки знати свій тип шкіри? Як це перевірити?

 

4. Взаємозв’язок стану шкіри та здоров’я

 

Шкіра людини — відображення стану організму людини. Якщо шкіра має здоровий вигляд — це ознака того, що всі системи організму функціонують злагоджено. Але якщо почалися негаразди зі шкірою (з’явилося висипання, почервоніння тощо), то слід негайно звернутися до лікаря. Перевага шкіри полягає в тому, що ми можемо бачити її «сигнали», що свідчать про порушення певних процесів в організмі.

 

Взаємозв’язок стану шкіри та здоров’я:

1. Бліда шкіра, вертикальні червоні плями — ознака туберкульозу.

2. Шкіра в’яла, колір шкіри блідий із синюшним відтінком, загострення носа — ознака тяжких захворювань черевної порожнини.

3. Колір шкіри періодично змінюється від червоного до блідого — ознака неврозів.

4. Колір шкіри з жовтуватим відтінком — ознака захворювань печінки або жовчного міхура.

5. Колір шкіри зеленувато-блідий — ознака отруєння.

6. Бліда шкіра, синюшний колір губ, носа, вух, холодний піт — ознака спазма легень.

7. Виступаючі, розширені кровоносні судини (судинна сітка) — ознака постійного вживання алкоголю.

8. Гримаса, схожа на сміх (сардонічний сміх),— ознака правця.

9. Червоний колір, одутлість — ознака підвищеного артеріального тиску.

 

Ú Цікава інформація

На 1 см2 брудної шкіри містяться приблизно 40000 мікробів.

Волос людини в 500 разів товщий за стінки мильної бульбашки, у 5 разів товщий за капіляр, у 12 разів товщий за стінки альвеол і в 20 разів товщий за павутиння.

За 5 хв засмагання на сонці людина отримує таку кількість тепла, якою можна нагріти 4 склянки крижаної води.

Уроки на схожу тему:
Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: