Південна Америка — найвологіший материк світу. Кліматичні пояси

Мета: дослідити своєрідність клімату Південної Америки, з’ясувати вплив повітряних мас на формування клімату, удосконалювати практичні вміння і навички учнів працювати з кліматичними картами та кліматодіаграмами; розвивати логічне мислення, вміння працювати з тематичними картами, розвивати вміння аналізувати, порівнювати, виховувати повагу до думки інших учнів, самостійність у прийнятті рішень.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: фізична і кліматична карти Південної Америки, атласи, підручники, схеми кліматичних показників, діаграми опадів.

Опорні та базові поняття: клімат, кліматотворні чинники, повітряна маса, кліматичні пояси, циркуляція атмосфери, постійні вітри, пасати, течії, рельєф,особливості формування клімату; встановлення причинно-наслідкових зв’язків у формуванні клімату та кліматичних поясів.

Географічна номенклатура:океани:Атлантичний, Тихий;течії:теплі — Бразільська, Ґвіанська, холодні — Перуанська, Західних Вітрів.

ЗМІСТ УРОКУ

I. Організаційний момент

Перевірка підготовки учнів до уроку, організація уваги.

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Прийом «Естафета опитування»

Учні зачитують міні-твір «Подорож до Америки». Інші учні слухають та готують запитання або доповнення до творів.

III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

Прийом «Проблемне питання»

Учитель. Вам уже відомо, що Африка — найжаркіший материк, Австралія — найсухіший, Антарктида — найхолодніший. У чому полягає особливість клімату Південної Америки? Щоб відповісти на це питання, треба пригадати кліматотворні чинники, а потім розглянути, як кожен з них діє на території Південної Америки. У цій роботі нам допоможуть кліматичні карти атласу та кліматодіаграми в підручнику.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Прийом «Бліцопитування»

•Що називається кліматом?

•Що таке «погода»?

•Назвіть основні кліматотворні чинники.

•Наведіть приклад впливу кожного з них на формування клімату певної території материків, що вже нами вивчено.

2. Розповідь вчителя про загальну характеристику клімату материка

3. Прийом «Творча лабораторія»

Завдання.Користуючись кліматичними картами атласу, а також знаннями з попередніх тем, назвіть загальні особливості клімату Південної Америки (спочатку учні пробують самі назвати ці особливості, а потім іде коментоване читання відповідного матеріалу підручника).

4. Прийом «Географічна лабораторія»(робота в групах)

Завдання.Охарактеризуйте найважливіші кліматичні особливості:

І група — Роль пасатів у формуванні клімату Африки, Австралії Південної Америки.

II група — Чому і як течії впливають на клімат Південної Америки?

IIІ група — Гори Анди та їх вплив на формування клімату материка.

IV група — Чому рівнини мають великий вплив на формування клімату на сході материка?

V група — Кліматичні пояси та області. Які з них основні, які перехідні, чим вони відрізняються?

5.Робота з підручником.Характеристика кліматичних діаграм у підручнику. Запис висновків у зошит.

V. Закріплення вивченого матеріалу

Прийом «Географічний практикум»

Завдання.Порівняйте клімат у районі міст(за планом в довіднику учня):

І варіант — Каракас та Монтевідео.

II варіант — Снта-фе-де-Боґота та Асунсьйон.

VI. Підсумок уроку

Оцінювання учнів.

VII.Домашнє завдання

•Опрацювати відповідний текст підручника.

•Нанести на контурну карту межі кліматичних поясів та областей.

•Підготувати повідомлення про річкові системи Південної Америки

Уроки на схожу тему:
Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: