Північна Америка. Загальні відомості. Своєрідність природи материка

Мета: сприяти засвоєнню знань про основні риси географічного положення Північної Америки, удосконалювати роботу учнів з картами, вчити аналізувати, робити висновки, розширювати кругозір дітей щодо історії відкриття та освоєння материка, зацікавити темою, розвивати вміння працювати в колективі, працювати з тематичними картами; розвивати пізнавальний інтерес, творче мислення, виховувати культуру спілкування, самостійність.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: атласи, фізична карта півкуль, контурні карти, набір картин з курсу «Географія материків та океанів», портрети дослідників, підручник, слайди для мультимедійної дошки, план вивчення материка, план характеристики географічного положення в довіднику учня.

Опорні та базові поняття:материк, географічні координати, особливості природи, пов’язані з ФГП материка.

Географічна номенклатура:миси:Мерчісон, Мар’ято, Принца Уельського, Сент-Чарльз;затоки:Гудзонова, Мексиканська, Аляска;острови:Ґренландія, Ньюфаундленд, Великі Антильські (Куба, Гаїті, Ямайка), Малі Антильські, Канадський Арктичний архіпелаг;півострови:Лабрадор, Флоріда, Каліфорнія, Аляска, Юкатан,течії:Ґольфстрім, Каліфорнійська, Північно-Тихоокеанська, Лабрадорська.

ЗМІСТ УРОКУ

I. Організаційний момент

Перевірка присутності учнів, їх підготовки до уроку, організація уваги учнів, психологічний настрій на роботу.

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Об’єднання учнів у групи по 4–5 чоловік.

Прийом «Шукай асоціації»

Роздаються картки. На відповідь відводиться 2 хв.

Вогняна Земля

Христофор Колумб

м. Ґальїнас

Пампа

Маракайбо

Фроуерд

Сельва

Котопахі «Сяюча гора»

Аконкаґуа

Гумбольдт

Льянос

Тітікака

Парамос

хвиля амазуну

Атакама

«Мідні гори»

Памперо

Ґвіанське ... ?

?... Дрейка

«Бігль»

Горн

Ісалько

Ла-Плата

Ігуасу

 

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

1. Гра «Пляшкова пошта»

Дати можливість учням самостійно визначити назву материка, який буде вивчатися.

Чотири групи отримують пошту, яку дістають з пляшок.

SOS

SOS

SOS

SOS

7°пн. ш; 81°зх. д.

72°пн. ш; 95°зх. д.

65°пн. ш. 168°зх. д.

52°пн. 56°зх. д.

(м. Ма’рято)

(м. Мерчісон)

(м. Принца Уельського)

(м. Сент-Чарльз)

2. Прийом «Здивую всіх»

Учитель. Отже,ми починаємо вивчати материк — Північна Америка.

 

Саме тут можна зустріти географічні дива та парадокси. Острів Ґренландія — «зелена земля», а насправді вкрита шаром льоду до 3400 м, океан з обманливою назвою Тихий, Алеутські о-ви, назва яких перекладається «в чому справа?» Тут можуть дно залишкових озер використовувати як аеродром для надзвукових літаків.

 

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Прийом «Географічна лабораторія»

План характеристики материка і його ФГП (робота з довідником учня). Учні дають самостійно оцінку ФГП Північної Америки (робота з атласами).

2. Прийом «Шпаргалка»

Вчитель на дошці складає картосхему. Учні на контурних картах наводять основні лінії, що характеризують географічне положення: екватор, нульовий меридіан, тропік, полярне коло. Підписують назви океанів, морів, течій, крайні точки, острови, дають характеристику берегової лінії. Таким чином, особливості ФГП материка проговорюються двічі. В кінці цього етапу робиться висновок, що на відміну від материків тропічних широт Північна Америка розташована у Північній півкулі.

3. Прийом «Проблемне питання»

1)Користуючись картою, доведіть, що Північна Америка має велику протяжність з півночі на південь (від 72°пн. ш до 7°пн. ш.) Висновок — перетинає всі географічні пояси, крім екваторіального.

2)У яких широтах має більшу протяжність із заходу на схід?

3)Роль холодних і теплих течій.(Розповідь про течії: Аляскінська, Каліфорнійська, Лабрадор, Ґольфстрім.)

4. Прийом «Творча лабораторія»

Робота з таблицею «Відкриття та дослідження Північної Америки».

Час дослідження

 

Дослідники

 

Результати досліджень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Прийом «Мозковий штурм»

Чим відрізняється фізико-географічне положення Північної Америки від фізико-географічного положення інших, уже вивчених нами материків?

2. Гра «Продовж речення»

•Першими дослідниками Північної Америки були_______________

_________________________________________________________.

•Північної Америка розташована у_____________________ півкулі.

•Площа материка становить _____________ і за розмірами він займає _____________ місце.

•Має велику протяжність з ___________, що впливає на ___________ материка. Омивається_____________________________ океанами.

•Межує з материками_______________________________________.

•Берегова лінія материка____________________________________.

VI. Підсумок уроку

Оцінювання учнів.

VII.Домашнє завдання

•Опрацювати відповідний матеріал підручника.

•Закінчити роботу в контурних картах.

•Скласти картки-листки з топонімічними помилками «Неуважний мандрівник».

Уроки на схожу тему:
Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: