Поняття забезпечення безпеки
Мета уроку: розглянути поняття безпеки та небезпеки повсякденного життя.
 
Очікувані результати: учні повинні називати основні принципи безпеки людини; учні повинні наводити приклади небезпечних ситуацій повсякденного життя; учні повинні характеризувати основні небезпечні фактори, що виникають у повсякденному житті; учні повинні розуміти необхідність адекватно діяти в екстремальних ситуаціях; учні повинні порівнювати найпоширеніші небезпеки повсякденного життя та основні причини їх виникнення.
 
Обладнання:                                                                                                                           
 
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
 
Мало знати, необхідно використовувати. (Й. В. Ґете)
 
n    1. Організаційний етап
n    2. Актуалізація опорних знань
2.1. Фронтальне опитування.
 
1.   Що таке ВІЛ?
 
2.   Що таке СНІД?
 
3.   Які існують шляхи зараження ВІЛ?
 
4.   Як можливо визначити наявність ВІЛ-інфікування в людини?
 
5.   Чи можна попередити ВІЛ-інфікування?
 
6.   Що таке толерантність по відношенню до ВІЛ-інфікованих?
 
2.2. Гра «Зроби подарунок імунітету» («ланцюжок»).
 
Учні по черзі називають один чинник, що сприяє зміцненню імунітету.
 
2.3. Індивідуальна робота за картками.
 
2.4. Перевірка індивідуальних домашніх завдань.
 
2.5. «Асоціативний кущ».
 
— Які асоціації виникають у вас з поняттям «небезпека»?
 
 
 
n    3. Мотивація навчальної діяльності
3.1. Повідомлення теми уроку та  формулювання разом з учнями мети та задач вивчення нового матеріалу.
 
3.3. Проблемні запитання.
 
— Чи можливе життя людини без небезпечних ситуацій?
 
— Чи існує можливість гарантувати безпеку людині в надзвичайних ситуаціях?
 
n    4. Етап засвоєння нових знань
План пояснення нового матеріалу
 
1.   Типи небезпечних ситуацій (НС) (пояснення вчителя та складання схеми або таблиці).
 
2.   Визначення формули безпечної поведінки (пояснення учителя за схемою).
 
n    5. Узагальнення та закріплення знань
5.1. Робота в групах.
 
Кожній групі надається певна небезпечна ситуація, що є типовою для своєї місцевості (за таблицею 1 з п. 4). Після обговорення учні мають скласти загальний алгоритм дій та запропонувати шляхи уникнення цієї небезпеки (якщо це можливо). Результати роботи представники груп презентують у довільній формі.
 
5.2. Тестові завдання для контролю знань (тест № 8, роздавальний матеріал).
 
Відповіді: 1 а, б; 2 б, в, г; 3 а, г; 4 в; 5 а, в; 6 в, г.
 
5.3. Робота з підручником (робота в парах).
 
5.4. Розгадування кросвордів «Соціальні небезпеки», «Природні небезпеки», «Техногенні небезпеки».
 
5.5. Фронтальна бесіда.
 
1.   Що таке небезпечна ситуація?
 
2.   Що відносять до природних небезпек?
 
3.   Що відносять до техногенних небезпек?
 
4.   Що відносять до соціальних небезпек?
 
5.   Які небезпеки залежать від діяльності людини?
 
5.6. Гра «Небезпечні речі».
 
Мета: Відпрацювати дії учнів у разі виявлення забутих або залишених навмисно речей.
 
На дошці записані два стовпчики:
 
 
 
 
 
Річ
 
Місце
 
Іграшка
 
Транспорт
 
Коробка цукерок
 
Школа
 
Мобільний телефон
 
Магазин
 
Пакет
 
Дитячий майданчик
 
 
 
Учні по двоє виходять до дошки. Один обирає річ і місце, а другий визначає свої дії у певній ситуації.
 
5.7. Аналіз епіграфа до уроку.
 
5.8. Відповідь на проблемні запитання.
 
5.9. «Пізнай себе» (тест-аналіз, роздавальний матеріал).
 
n    6. Підбиття підсумків уроку
«Прошу слова»
 
Учні самостійно підбивають підсумки уроку: розкривають важливість знань принципів безпеки людини.
 
n    7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
 
Індивідуальні завдання.
 
1.   Поясніть вислів: «Дії, пов’язані з ризиком для життя».
 
2.   Чи траплялися у твоєму житті природні небезпеки? Якими були твої дії?
 
3.   Чи траплялися у твоєму житті техногенні небезпеки? Якими були твої дії?
 
4.   Чи траплялися у твоєму житті соціальні небезпеки?
 
Додатки:
 

n2. Актуалізація опорних знань

2.3. Робота за картками

 

Картка №1

1. Чому під час прибирання території не можна брати в руки використані шприци та голки?

2. Які речі догляду за тілом мають бути виключно особистими, щоб уникнути ВІЛ-інфікування?

3. Які якості людини можна асоціювати з толерантністю?

 

Картка №2

1. Як правильно користуватися одноразовим шприцем?

2. Які громадські акції протидії ВІЛ тобі відомі?

3. Що таке толерантність?

 

2.5. «Асоціативний кущ»

 

Запитання до учнів:

— Які асоціації виникають у вас із поняттям «небезпека»?

 

ДТП

 

Промислові аварії

 

Повені

 

Забруднення повітря

 

 

 

 

 

 

 

Пожежі

 

Небезпека

 

Хвороба

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гроза

 

Самотність

 

Допомога

 

Незнайомці

                   

2. Формула безпечної поведінки

Загальні правила безпечної поведінки

• Передбачення небезпек та їх уникнення;

• дотримання алгоритму безпечної поведінки в певній НС, рішучі дії;

• надання допомоги собі та іншим (за можливістю);

• уміння звертатися по допомогу.

 

n5. Узагальнення та закріплення знань

5.4. Розгадування кросвордів

 

Кросворд «Соціальні небезпеки»


1. Ситуація, коли існує реальна загроза комусь або чомусь. (Небезпека)

 

2. Кримінальне порушення закону. (Злочин)

3. Хвороблива залежність людини від уживання міцних напоїв. (Алкоголізм)

4. Уживання нікотинових виробів. (Куріння)

5. Люди, яких утримують терористи. (Заручники)

6. Речовини, які швидко руйнують психіку. (Наркотики)

7. Наслідок надмірного вживання алкоголю. (Отруєння)

Уроки на схожу тему:
Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: