Предмет вивчення «Географії материків і океанів»

Мета: визначити предмет вивчення шкільного курсу «Географія материків і океанів», ознайомити учнів з тематичними картами та основними видами роботи з ними, виховувати повагу до праці географів, науковців-дослідників, розвивати в учнів потяг до самостійного здобуття географічних знань, умінь та навичок.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: стінна фізична карта світу, підручники та атласи для 7 класу, електронний атлас для 7 класу (ІПТ).

Опорні поняття: фізична географія, материки, океани, частини світу, карта, атлас, план місцевості.

Географічна номенклатура:материки:Африка, Австралія, Антарктида, Північна Америка, Південна Америка, Євразія;океани:Тихий, Атлантичний, Індійський, Північний Льодовитий;частини світу:Азія, Європа, Африка, Америка, Австралія, Антарктида.

ЗМІСТ УРОКУ

I. Організаційний момент

Знайомство вчителя з учнями класу (в разі, коли вчитель починає працювати з класом уперше). Короткабесіда про подорожі, що були здійснені учнями влітку, та їх цінність для розвитку географічних знань.

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Розминка.Гра «Знайди пару» (з’єднати попарно відповідні слова):

Африка,Євразія,Північна Америка,Південна Америка,Австралія,Антарктида

 

Гімалаї,Ніл,кенгуру,Амазонка,пінгвін,Ніагарський водоспад

 

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Вчитель аналізує результати гри і повідомляє учням, щоосновним завданням вивчення географії в 7 класі є розширення і поглиблення знань про материки та океани Землі, продовження формування та вдосконалення вмінь і навичок роботи з картами, географічною літературою та іншими джерелами географічних знань.

IV. Вивчення нового матеріалу

Визначення предмету вивчення «Географії материків і океанів».

Підручник «Географії материків і океанів» для 7 класу (знайомство зі структурою та складовими частинами підручника).

Тематичні карти атласу та робота з ними.

Групи карт за ознаками:

за охопленням території—карти світу,окремих материків та їх частин,держав;

за масштабом—великомасштабні (масштабом 1:200000 і більше),середньомасштабні (від 1:200000 до 1:1000000)ідрібномасштабні (менші за 1:1000000);

за змістом—загальногеографічні (фізична карта світу)ітематичні (кліматична, тектонічна, карта ґрунтів та ін.);

за призначенням—навчальні,туристичні,синоптичні,військові,навігаційні,автошляхівта ін.

•Ознайомлення з географічними атласами та основні види роботи з ними.

•Робота з довідником учня(див. додатки).

V. Закріплення вивченого матеріалу

Робота в динамічних групах

•Користуючись змістом підручника, назвіть основні розділи, які будуть вивчатися в курсі «Географія материків і океанів».

•З’ясуйте, чи є в атласі для 7 класу середньо- та великомасштабні карти?

•Визначте, чи є в атласі для 7 класу загальногеографічні карти? Назвіть приклади тематичних карт шкільного атласу.

VI. Підсумок уроку

Підбиття підсумків роботи учнів по групах, а також загальний підсумок уроку.

VII.Домашнє завдання

•Опрацювати відповідний параграф підручника.

•Принести на наступний урок географічні енциклопедії, словники, довідники, журнали (на вибір учнів).

Уроки на схожу тему:
Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: