Продукти перегонки нафти, їх застосування. Детонаційна стійкість бензину

Мета уроку: розглянути основні наукові принципи й технологічні процеси вторинної переробки нафтопродуктів і риформінг; показати сфери використання нафтопродуктів, цінність нафти як вуглеводневої сировини, значення продуктів перегонки нафти в економіці країни.

Очікувані результати: учні повинні описувати процес переробки нафти, характеризувати одержувані з нафти продукти і їхнє широке застосування.

Обладнання: зразки продуктів переробки нафти, схеми нафтопереробних установок.

Тип уроку: урок вивчення й первинного закріплення нових знань.

n 1. Організаційний етап

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _________,

кількість присутніх на уроці ___________, відсутніх ___________.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.

n 2. Етап перевірки домашнього завдання

2.1. Робота біля дошки (перевірка домашнього письмового завдання.

2.2. Фронтальне опитування за запитаннями підручника.

n 3. Етап підготовки учнів до активного й усвідомленого засвоєння нового матеріалу

3.1. Повідомлення теми нового матеріалу.

3.2. Формулювання разом з учнями мети і задач вивчення нового матеріалу.

Запитання до учнів:

— Як збільшити вихід найбільш необхідних висококиплячих фракцій нафти?

У процесі пошуку відповіді формулюються цілі й завдання уроку.

3.3. Показ практичного значення вивчення нового матеріалу.


Слово вчителя

Процес переробки нафти — це багатоступінчастий процес фізичної й хімічної обробки сирої нафти, результатом якого є одержання цілого спектра нафтопродуктів. Нафтопереробна промисловість виробляє понад 500 найменувань газоподібних, рідких і твердих нафтопродуктів, без яких неможливе сучасне життя.

n 4. Актуалізація опорних знань

4.1. Бесіда.

1. Чи можна використовувати неперероблену, сиру нафту?

2. Як ви вважаєте, що вигідніше: переробляти й продавати продукти переробки нафти чи торгувати сирою нафтою?

3. Які продукти можна одержати при первинній переробці нафти?

4.2. Повідомлення учнів про нафту (індивідуальне домашнє завдання).

n 5. Етап засвоєння нових знань

План пояснення нового матеріалу

1. Методи вторинної переробки нафти: крекінг термічний і каталітичний. (Складання схеми, пояснення вчителя.)

2. Продукти переробки нафти, їхнє застосування. (Розповідь учителя з елементами бесіди.)

3. Риформінг. (Складання схеми, пояснення вчителя.)

4. Детонаційна стійкість бензину. (Роповідь учителя.)

n 6. Узагальнення й закріплення знань

6.1. Лабораторний дослід № 2. Ознайомлення зі зразками нафтопродуктів.

6.2. Робота з підручником і конспектом.

Доповнити конспект лекції матеріалом із підручника, який учні вважають важливим.

6.3. Індивідуальне письмове завдання.

Скласти схему, в якій відобразити види вторинної переробки нафти, продукти цієї переробки та їхнє використання.

n 7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник ______________________________________________

Робочий зошит _ ________________________________________

Збірник завдань _________________________________________

7.2. Індивідуальне завдання.

Підготувати повідомлення про використання речовин, що одержують при перегонці нафти.

Уроки на схожу тему:
Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: