Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів і продуктів реакції

Цілі уроку: закріпити знання про хімічні властивості оксидів і кислот; розвивати навички складання рівнянь хімічних реакцій на прикладі хімічних властивостей оксидів і кислот; розвивати вміння й навички проводити розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів і продуктів реакції; підготувати учнів до проміжного оцінювання з теми «Властивості оксидів, кислот».

Тип уроку: узагальнення й систематизації знань.

Форми роботи: групова робота.

Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, таблиця розчинності, ряд активності металів, картки-завдання.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організація класу

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Учні представляють підготовлені ними схеми використання кислот.

 

ІІІ. Узагальнення й систематизація знань

Групова робота

Для роботи на уроці учні об’єднуються в шість груп. Після закінчення роботи над кожним завданням група представляє результат своєї роботи, учні виправляють помилки, учитель підбиває підсумки.

Завдання 1

Дано такі речовини:

 

1. Виберіть зі списку формули оксидів. Назвіть речовини.

2. Напишіть рівняння одержання цих оксидів із простих речовин.

3. Розташуйте ці оксиди в ряд у міру зростання їх відносної молекулярної маси.

4. Розташуйте ці оксиди в ряд у міру зменшення масової частки Оксигену в них.

5. Напишіть рівняння можливих реакцій цих оксидів з речовинами:

  • водою;
  • хлоридною кислотою;
  • натрій гідроксидом.

Укажіть тип реакцій, назвіть продукти.

6. Де в навколишньому світі зустрічаються оксиди?

Завдання 2

Дано такі речовини:

 

1. Виберіть зі списку формули оксигеновмісних кислот.

2. Напишіть рівняння їх одержання з відповідних оксидів.

3. З якими із запропонованих речовин реагують ці кислоти:

  • магній, мідь, алюміній, цинк?
  • натрій гідроксид, барій гідроксид, купрум (ІІ) гідроксид?
  • натрій сульфат, калій силікат, барій нітрат?

Напишіть рівняння можливих реакцій.

4. Чи зустрічається ця кислота в природі?

Завдання 3

На дошці зображено схему:

1) Запишіть рівняння реакції.

2) Обчисліть об’єм водню, що виділився (н. у.).

3) Обчисліть масу солі, що утворилася.

4) Обчисліть кількість речовини кислоти, що вступила в реакцію.

Після виконання розрахунків групи обмінюються розв’язаннями й перевіряють розрахунки сусідів, а потім віддають на перевірку вчителеві.

 

IV. Підбиття підсумків уроку

Учитель підбиває підсумки роботи груп за трьома завданнями, повідомляє оцінки, акцентує увагу на типових помилках, які були припущені в процесі виконання завдань.

 

V.Домашнє завдання

Повторити параграф, виконати завдання, підготуватися до тематичного оцінювання.

Напишіть рівняння можливих реакцій.

Уроки на схожу тему:
Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: