Рухова активність і здоров’я

Цілі уроку: розглянути вікові особливості опорнорухової системи, показати умови, що сприятливо й несприятливо впливають на опорно-рухову систему, ознайомити учнів з правилами гігієни опорно-рухової системи.

Обладнання й матеріали: таблиці «Скелет людини», «Мікроскопічна будова кісткової та хрящової тканин», «М’язи тіла людини», «Попередження викривлень хребта», «Попередження плоскостопості».

Базові поняття й терміни:вікові особливості, гіподинамія, дистрофія, лордоз, кіфоз, сколіоз, плоскостопість, постава.

Концепція уроку

Розглянути зміни, що відбуваються зі скелетом і м’язами під впливом часу; показати, що в різні вікові періоди змінюється характер росту й розвитку скелета і м’язів; пояснити, яким чином стан опорно-рухової системи залежить від рухової активності, живлення й діяльності залоз внутрішньої секреції; дати визначення гіподинамії і показати її вплив на різні системи й органи організму.

Хід уроку

І. Організаційний етап

II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів

Питання для бесіди

1. Перелічіть фізичні властивості м’язів.

2. Як визначити роботу м’язів?

3. Порівняйте статичну й динамічну роботу м’язів.

4. Що таке надвідновлення?

III. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя

Вікові особливості опорно-рухової системи

Ріст кісток

Ріст і скостеніння кісток відбуваються в дитячому й підлітковому віці. Найбільший приріст у довжину — у перші два роки життя. Наступні підвищення інтенсивності приросту — 7–8 років і в період статевого дозрівання (у дівчат — у 12–13 років, у хлопчиків — у 13–14 років). Ріст кісток у довжину припиняється у 22–24 роки.Ріст м’язів

Відбувається більш-менш рівномірно, за винятком періоду 14–16 років, коли інтенсивність росту найбільша. Нормальний розвиток опорно-рухової системи можливий лише за наявності нормальної рухової активності, повноцінного живлення й нормальної діяльності залоз внутрішньої секреції.

Гіподинамія— знижена рухова активність.

Наслідки гіподинамії:

- дистрофія скелетних м’язів;

- послаблення сили скорочень серця й тонусу судин;

- зниження інтенсивності обміну речовин і енергії;

- порушення кровообігу й атеросклероз;

- погіршення перетравлення й засвоєння їжі;

- послаблення імунітету;

- емоційна нестійкість.

IV. Узагальнення, систематизація й контроль знань і вмінь учнів

Питання до учнів

1. Які вікові зміни відбуваються зі скелетом?

2. Які вікові зміни відбуваються з м’язами?

3. Як гіподинамія впливає на серцево-судинну систему?

4. Як гіподинамія впливає на обмін речовин?

5. Як гіподинамія впливає на внутрішні органи?

Самостійна робота учнів

Підготувати повідомлення про правильну й неправильну поставу.

V. Домашнє завдання

Уроки на схожу тему:
Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: