Сезонні явища в житті птахів. Ії поведінка та охорона

Мета уроку: ознайомити учнів з основними сезонними явищами в житті птахів, особливостями поводження й заходами їхньої охорони.

Обладнання і матеріали: скелети й опудала птахів, таблиці «Тип Хордові. Клас Птахи», «Птахи боліт і узбереж водойм», «Птахи лісу», «Лісові куроподібні птахи», фотографії та малюнки птахів.

Базові поняття і терміни уроку: міграції, зимівля, перельоти, осілі, кочові й перелітні птахи, заповідники, заказники.

Концепція уроку

Розповісти про основні сезонні явища в житті птахів, особливо звернувши увагу на міграції птахів. Пояснити пристосувальний характер цих явищ. Розповісти про вплив людини на життя птахів, а також про заходи щодо їхньої охорони.

ХІД УРОКУ

I. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності школярів

Питання до учнів

Дайте стислу характеристику ряду Гусеподібні.

Дайте стислу характеристику ряду Совоподібні.

Які сезонні явища в житті земноводних і плазунів вам відомі?

II. Вивчення нового матеріалу

Сезонні явища в житті птахів

У птахів, що живуть в умовах сезонного клімату, виокремлюють кілька основних періодів річного циклу. У різних птахів вони різні. Для птахів, що живуть протягом року в одній місцевості, виділяють два основні періоди — гніздування й зимівлю. У птахів, які залежно від сезону змінюють район перебування, виокремлюють чотири основні періоди — весняний переліт, гніздування, осінній переліт, зимівлю. Залежно від того, як птахи реагують на зміну сезонів, їх поділяють на осілих, кочових і перелітних. Осілі птахи в усі сезони залишаються в межах однієї місцевості. Кочові птахи в певні сезони здійснюють міграції на невеликі відстані. Перелітні птахи зі зміною сезону відлітають на значні відстані від місць гніздування.

Охорона птахів

Під впливом людини кількість багатьох видів диких птахів зменшується. Це відбувається внаслідок полювання на птахів, знищення їхніх місць перебування і під впливом здичавілих свійських тварин, які знищують яйця і пташенят птахів. Для охорони видів, що зникають, у тому числі птахів, широко практикується створення охоронюваних територій — заповідників і заказників. Крім того, значного поширення набула практика зимової підгодівлі птахів

і виготовлення штучних гнізд (дуплянки, синичники, шпаківні).

III. Узагальнення, систематизація і контроль знань і вмінь учнів

Питання до учнів

Які сезонні явища в житті птахів вам відомі?

Що таке міграції?

Чим відрізняються між собою осілі, кочові та перелітні птахи?

Які заходи з охорони птахів вам відомі?

V. Домашнє завдання

Вивчити відповідний параграф підручника.

Підготувати повідомлення про опорно-рухову систему ссавців.

Підготувати повідомлення про кровоносну систему ссавців

Уроки на схожу тему:
Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: