Склад, властивості нафти

Мета уроку: розглянути склад, походження, фізичні й хімічні властивості, застосування нафти; ознайомити учнів з основними процесами видобутку вуглеводнів із нафти.

Очікувані результати: учні мають знати про походження, склад і переробку нафти.

Обладнання: зразки нафти й продукти її переробки, модель нафтопереробної установки.

Тип уроку: урок вивчення й первинного закріплення нових знань.

n1. Організаційний етап

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _________,

кількість присутніх на уроці ___________, відсутніх ___________.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.

n2. Етап перевірки домашнього завдання

2.1. Перевірка письмового завдання біля дошки.

2.2. Перевірка знань за усними запитаннями з підручника (фронтальне опитування).

2.3. Письмова самостійна робота.

n3. Етап підготовки учнів до активного й усвідомленого засвоєння нового матеріалу

3.1. Повідомлення теми нового матеріалу.

3.2. Формулювання разом з учнями в процесі бесіди мети і задач вивчення нового матеріалу.

3.3. Показ практичного значення вивчення нового матеріалу.

У процесі бесіди назвати галузі, в яких використовуються продукти переробки нафти: полімери, лікарські препарати, будівельні матеріали, сировина для органічного синтезу тощо.

3.4. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя

Основи вчення про нафту були закладені російськими й продовжені надалі радянськими вченими. Так, Д. І. Менделєєв уперше звернув увагу на те, що нафта є найважливішим джерелом хімічної сировини, а не лише паливом. Він присвятив ряд робіт походженню й раціональній переробці нафти. Йому належить відомий вислів: «Нафта — не паливо, опалювати можна й асигнаціями»

— Що мав на увазі великий хімік?

(Целюлоза асигнацій — поновлюване і менш коштовне джерело сировини, ніж нафта.)

n4. Актуалізація опорних знань

Робота біля дошки (один учень) та в зошитах

Завдання

У складі нафти містяться різні вуглеводні, переважно алкани. Напишіть 5 різних структурних формул алканів, у складі яких міститься 12 атомів Карбону. Назвіть їх.

n5. Етап засвоєння нових знань

План пояснення нового матеріалу (лекція із демонструванням колекції)

1. Походження й історичні етапи дослідження нафти.

2. Склад нафти.

3. Первинна перегонка нафти, фракції нафти, їхнє застосування.

Демонстрація.Модель нафтопереробної установки.

n6. Узагальнення й закріплення знань

6.1. Фронтальне опитування.

1. Що таке нафта?

2. Які теорії походження нафти ви знаєте? Яку з них ви вважаєте найбільш правильною?

3. Чому нафту називають «чорним золотом»?

4. На яких властивостях нафти заснована первинна перегонка нафти?

5. Які продукти одержують при прямій перегонці нафти? Де їхвикористовують?

6.2. Робота з текстом.

Учні працюють із запропонованим текстом, відзначаючи, що було їм відомо, про що нове вони довідалися, що залишилося незрозумілим й вимагає додаткового пояснення.

n7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник _______________________________________________

Робочий зошит ___________________________________________

Збірник завдань _ _________________________________________

7.2. Індивідуальне завдання.

Підготувати невеликі повідомлення про родовища, застосування, видобуток нафти.

Уроки на схожу тему:
Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: