Сучасна політична карта Євразії. Найбільші держави

Мета: сформувати в учнів систему знань про сучасну політичну карту Євразії; поглибити практичні навички учнів працювати з тематичними картами атласу та контурними картами; сприяти розвитку вміння учнів аналізувати матеріал, що вивчається.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: політична карта Євразії, краєвиди євразійських держав, атласи, підручники, слайди для мультимедійної дошки.

Опорні та базові поняття:держава, країна, столиця, економіко-географічне положення, економічний потенціал, соціалістична система, державний устрій, ринкова економіка.

Географічна номенклатура:країни: Великобританія, Німеччина, Франція, Італія, Польща, Румунія, Греція, Росія, Китай, Індія, Японія, Іран, Ірак, Україна; столиці країн: Лондон, Бонн, Париж, Рим, Варшава, Бухарест, Афіни, Москва, Пекін, Делі, Токіо, Тегеран, Багдад, Київ.

ЗМІСТ УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Прийом «Бліцопитування»

•Назвіть особливості населення Євразії.

•Чим обумовлена нерівномірність розселення населення на мате­рику?

•У яких частинах Євразії переважають представники європеоїдної раси, монголоїдної, екваторіальної?

•Назвіть місця Євразії, де утворилися найдавніші цивілізації світу.

•Які релігії сповідують мешканці Євразії?

III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

Учитель. Країни Євразії відрізняються одна від одної не тільки розмірами території та кількістю населення. Їх дуже розрізняє рівень економічного розвитку, особливості культури, релігійних традицій, мови, національних звичаїв.

На території Євразії розташовані й найбільш розвинені країни світу (п’ять держав з «великої сімки» — Японія, Великобританія, Німеччина, Франція, Італія), і молоді країни, що набули незалежності після розпаду СРСР та соціалістичної системи (серед них і наша держава), і країни, що відстають у своєму розвитку (Афганістан). На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося з деякими державами.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Прийом «Географічна лабораторія»

Завдання.За допомогою довідника учня, політичної та фізичної карт Євразії дайте характеристику географічному положенню країн.

І варіант: Європи;

II варіант: Азії.

2. Прийом «Картографічна лабораторія»

Завдання.Нанесіть на контурну карту кордони та позначте столиці держав: Великобританія, Німеччина, Франція, Італія, Польща, Румунія, Греція, Росія, Китай, Індія, Японія, Іран, Ірак.

За політичною картою Євразії з’ясуйте, які держави є сусідами України. На контурній карті проведіть кордони України, підпишіть країни, з якими вона межує.

3. Прийом «Мандрівка»

Завдання1.За допомогою політичної карти Євразії в атласі напишіть у стовпчик ліворуч — країни, назви яких починаються з букви «І», праворуч — назви їх столиць.

Завдання2.Визначте країни, столицями яких є міста: Баку, Мінськ, Лондон, Софія, Токіо, Пекін, Париж, Ханой, Москва.

4. Прийом «Здивую всіх»

Повідомлення учнів (випереджувальне домашнє завдання).

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Прийом «Мікрофон»

•Назвіть найбільші країни Євразії.

•Дайте характеристику географічному положенню України.

•Назвіть і покажіть на карті столиці країн Великобританія, Німеччина, Франція, Китай, Японія.

2. Прийом «Експрес-тест»

1.Найбільш гористою частиною Британських островів є:

а) Англія; б) Ірландія; в) Шотландія; г) Уельс.

2.Найбільша за площею з країн Європи:

а) Німеччина; б) Україна; в) Іспанія; г) Франція.

3.Найбільш високорозвинутою з країн Європи є:

а) Італія; б) Франція; в) Німеччина; г) Великобританія.

4.Франція в порівнянні з Німеччиною:

а) більше за площею і чисельністю населення;

б) більше за площею, але менше за чисельністю населення;

в) менше за площею, але більше за чисельністю населення;

г) менше за площею і чисельністю населення.

5.Вища точка Європи розташована на території:

а) Франції; б) Австрії; в) Швейцарії; г) Німеччини.

6.Країна, що межує з найбільшою кількістю країн:

а) Франція; б) Італія; в) Німеччина; г) Швеція.

7.Найбільш високою частиною Німеччини є:

а) північна; б) центральна; в) південна; г) східна.

8.На Піренейському півострові розташовані:

а) Франція і Німеччина; б) Німеччина і Італія;

в) Італія і Іспанія; г) Іспанія і Портуґалія.

9.Країна, яка є батьківщиною Мікеланджело, Леонардо да Вінчі, Данте, Галілео Галілея:

а) Іспанія; б) Італія; в) Німеччина г) Франція.

10.Найбільш великою за територією країною Євразії є:

а) Індія; б) Китай; в) Саудівська Аравія; г) Росія.

11.Китай у порівнянні з Індією:

а) більше за територією і чисельністю населення;

б) більше за територією, але менше за чисельністю населення;

в) менше за територією, але більше за чисельністю населення;

г) менше за територією і чисельністю населення.

12.Найбільш високорозвинутою країною Азії є...

а) Індія; б) Японія; в) Китай; г) Південна Корея.

13.До острівних держав в Азії належать:

а) Японія і Південна Корея; б) Південна Корея і Філіппіни;

в) Філіппіни і Індонезія; г) Індонезія і Афганістан.

14.Головна зернова культура Японії:

а) пшениця; б) рис; в) просо; г) соя.

15.Країна, що в минулому була колонією Великобританії:

а) Китай; б) Японія; в) Індія; г) Іран.

16.Корова вважається священною твариною в:

а) Японії; б) Індії; в) Китаї; г) Саудівської Аравії.

17.Велика частина Індонезії зайнята:

а) саванами; б) пустелями; в) вологими лісами.

18.З країн Азії найбільший ступінь континентальності клімату характерний для:

а) Індії; б) Японії; в) Монголії; г) Південної Кореї.

19.«Ближнім і Середнім Сходом» називаються країни... Азії.

а) Південної; б) Східної; в) Південно-Західної; г) Південно-­Східної.

3. Прийом «Знайди пару»

Учитель заздалегідь готує на дошці перелік країн Євразії та їх столиць. Учням пропонується знайти пару — країну та її столицю.

VI. Підсумок уроку

Прийом «Роблю висновок»

•У цілому країни Євразії мають потужний економічний потенціал.

•На території Євразії розташовані й найбільш розвинені країни світу (п’ять держав «великої сімки» — Японія, Велика Британія, Німеччина, Франція, Італія), і країни, що характеризуються низьким рівнем економічного розвитку.

VII.Домашнє завдання

•Опрацювати відповідний текст у підручнику.

•Підготувати додатковий матеріал про характеристику однієї з Євразійських держав.

Уроки на схожу тему:
Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: