Виготовлення та оздоблення виробу за зразком із застосуванням вивчених швів

Мета: формувати вміння розпізнавати шви та застосовувати їх для з’єднання деталей аплікації з волокнистих матеріалів; розвивати художній смак, фантазію, навички дотримання правил техніки безпеки; виховувати акуратність і старанність під час виконання вишивальних робіт, доброзичливість під час оцінювання результатів роботи товаришів.

Обладнання: зразки швів, аплікацій, оздоблених різними швами, таблиці «Правила безпечної праці», «Санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання ручних швейних робіт», презентація, проектор.

Тип уроку: комбінований.

Орієнтовний план проведення уроку

I. Організаційна частина — 1 хв.

II. Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду учнів — 5 хв.

III. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів — 5 хв.

IV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку — 4 хв.

V. Вивчення нового матеріалу — 8 хв.

VI. Практична робота — 17 хв.

VII. Підсумки уроку — 5 хв.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

• Перевірка присутніх учнів на уроці.

• Перевірка наявності спецодягу.

• Призначення чергових.

II. Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду учнів

Гра «Вибери правильну відповідь» (інтерактивна частина уроку)

Учитель об’єднує учнів у дві команди, видає їм дидактичні комплекти: картки і зразки швів, та пропонує їм тести. Перемагає команда, яка швидше й без помилок виконає завдання.

Картка 1

1. Шов «уперед голку» виконується:

а) справа наліво;

б) зліва направо;

в) зверху вниз.

2. Під час роботи світло має падати:

а) справа;

б) зліва;

в) зверху.

3. Із запропонованих зразків виберіть тамбурний шов.

4. Виконайте його графічне зображення.

Картка 2

1. У шва «вперед голку» лицьовий і виворітний боки виглядають:

а) однаково;

б) неоднаково.

2. Ножиці слід передавати:

а) тримаючи за зімкнуті кільця;

б) тримаючи за зімкнуті леза;

в) будь-яким способом.

3. Із запропонованих зразків виберіть петельний шов.

4. Виконайте його графічне зображення.

Підсумки проведення гри

III. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів

Учитель демонструє виставку аплікацій із волокнистих матеріалів із закріпленням деталей різними швами.

Робота в парах (інтерактивна частина заняття)

Алгоритм роботи вчителя

1. Поділити дітей на пари.

2. Кожній парі роздати аплікацію.

3. Запропонувати учням поміркувати й виконати такі завдання:

• розпізнати види швів, використаних для виконання роботи, назвати їх;

• для чого, на вашу думку, ми навчилися виконувати шви на попередньому уроці?

Висновок: ми вивчали шви для того, щоб застосувати їх для виготовлення аплікації. Вибір шва для закріплення деталей у виробі залежить від матеріалу, який використовується, та вподобання майстра, який виготовляє цей виріб.

IV. Повідомлення теми, мети й завдань уроку

Відображаються на екрані за допомогою проектора.

Завдання уроку

• закріпити знання про вивчені шви;

• уміти розпізнавати шви та застосовувати їх для з’єднання деталей аплікації з волокнистих матеріалів;

• виконати заплановану практичну роботу.

V. Вивчення нового матеріалу

1 Проектування виробу

Вибір об’єкта проектування: декоративна прикраса для оздоблення кухні.

Мета: створити виріб, корисний для людини.

Вибір матеріалів: наш виріб має декоративне призначення, він не потребує прання, тому в підборі матеріалів можна не враховувати їх стійкість до фарбування та зсідання.

Кольорове співвідношення матеріалів: за задумом автора.

Нитки: муліне, акрилові, вовняні, бавовняні, можуть бути підібрані в тон тканині чи бути контрастними й підкреслювати декоративність виробу. Виконану аплікацію можна доповнити вишивкою одним із вивчених швів.

Технологічна послідовність виготовлення виробу

 

VI. Практична робота. Виготовлення виробу (декоративна прикраса для кухні)

Інструменти й матеріали: ескіз, волокнисті матеріали для основи й виготовлення деталей аплікації, голка, ножиці, шпильки, олівець, копіювальний папір, картон, вишивальні нитки, сухий шматочок мила, лінійка.

Вступний інструктаж

Учитель нагадує учням правила безпечної праці під час виконання роботи.

Поточний інструктаж

Учитель звертає увагу учнів на:

• дотримання технологічної послідовності виготовлення при краси;

• робочу позу під час виконання роботи.

Правила безпечної роботи під час вирізування деталей аплікації

1. Ножиці під час роботи класти на столі праворуч, із зімкнутими лезами. Не класти ножиці на підготовлені до роботи волокнисті матеріали.

2. Під час вирізування притримувати матеріали пальцями лівої руки, розміщуючи їх на безпечній відстані від леза ножиць.

3. Передавати ножиці із зімкнутими лезами кільцями вперед.

Правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання ручних швейних робіт

1. Вишивати й шити треба сидячи на стільці зі спинкою. Сидіти потрібно прямо, не сутулячись.

2. Освітлення має бути хорошим, бажано природним. Під час вишивання правою рукою світло повинно падати зліва на робоче місце, лівою рукою — справа. Через кожну годину вишивання чи шиття необхідно робити відпочинок для очей на 5–10 хв. Під час відпочинку очі перевести на спокійне забарвлення. Корисно також використати цей час на виконання гімнастики для м’язів очей.

3. Перед виконанням ручних швейних робіт треба ретельно вимити руки, щоб не забруднити тканину.

4. Інструменти і пристосування зберігати у спеціальній шкатулці чи ящичку. У ході виконання ручних робіт шкатулку з інструментами та пристосуваннями класти на стіл праворуч від тканини.

5. Голкою працювати обережно. Не підносити голку близько до обличчя.

6. Після роботи голку й шпильки зберігати тільки в гольнику чи покласти у спеціальну коробку. Не залишати голку без нитки. Забороняється зберігати голку, вколовши її в одяг.

7. Ножиці на робочий стіл класти із зімкненими лезами, направленими від себе.

8. На робочому місці слід дотримуватися чистоти й порядку.

Правила безпечної роботи праскою

1. Праску слід розміщувати праворуч на спеціальній підставці.

2. Електричний шнур не повинен торкатися праски.

3. Вилку електрошнура вмикати і вимикати лише сухими руками.

4. Прасувати дуже обережно, щоб не торкнутися пальців руки.

5. Перевіряти температуру нагріву праски слід, прасуючи клаптик тканини. Не плювати на підошву праски і не торкатися до неї вологим пальцем.

6. Під час прасування стояти на гумовому килимку.

7. Не залишати без нагляду ввімкнену праску.

8. Якщо в роботі праски виникли будь-які неполадки (іскріння, дим тощо), слід одразу повідомити вчителю. Не працювати з несправною праскою.

Діти виконують аплікацію, користуючись ескізом, схемою «Технологічна послідовність виготовлення виробу».

Інструкційна карта. Послідовність виготовлення виробу

 

Інструменти й матеріали: волокнисті матеріали, нитки, вата, голка, ножиці, копіювальний папір, олівець.

VII. Підсумки уроку

Робота в парах

Учитель пропонує оцінити виконану роботу товариша (взаємооцінювання).

Учитель аналізує причини типових помилок, демонструє кращі вироби. Оцінює вироби.

Домашнє завдання

Підготувати:

• папір,

• олівці,

• фарби,

• гумку для виконання ескізів.

Уроки на схожу тему:
Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: