Води суходолу Африки. Головні річкові системи, озера, підземні води

Мета: сформувати в учнів уявлення про особливості вод суходолу; систематизувати знання учнів про гідрологічні особливості; продовжити виховання в учнів ощадливого ставлення до природи.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: фізична карта Африки, фізична карта світу, атласи, картини природи Африки, слайди для мультимедійної дошки.

Опорні та базові поняття: Ніл — найдовша річка світу; Конґо — друга за повноводністю річка у світі; Танґаньїка — друге за глибиною озеро у світі; артезіанський басейн Сахари — один з найбільших у світі, річка і її частини; озера і їх типи за походженням озерних улоговин.

Географічна номенклатура: річки: Ніл, Конґо, Ніґер, Замбезі, Оранжева;озера:Вікторія, Танґаньїка, Ньяса, Чад; водоспад: Вікторія.

ЗМІСТ УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

•Яку частку від загальної кількості води на Землі складає прісна вода?

•Чи вичерпуються запаси прісної води?

•Які води належать до внутрішніх?

•Від яких компонентів природи залежить густота річкової сітки?

IIІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

Прийом «Мікрофон»

•З якою метою вивчається тема?

•Чи зможуть учні знання теми використати в подальшому?

•Чому вода — найцінніший мінерал на Землі?

•Яке значення вода має для окремих регіонів Африки?

IV. Вивчення нового матеріалу

Учитель. Річки Африки належать до трьох басейнів: Антлантичного, Індійського океанів та внутрішнього стоку.

Дивовижне відкриття зробили учені в 1958 р. За допомогою радіоізотопів ними була виявлена річка, що протікає під Нілом. Причому її середньорічна витрата води в 6 разів більша, ніж у Нілу, і складає близько 500 км3.

Дві щонайдовші річки у світі — це Ніл, що впадає в Середземне море, і Амазонка в Південній Америці, що впадає в Атлантичний океан. Географи дотепер сперечаються, яка з них довша. Більшість віддає перевагу Нілу, вважаючи його довжину рівною 6670 км, а Амазонки — 6448 км.

Вважається, що найбільше у світі підземне озеро знаходиться на глибині 60 м в Намібії (Африка), в печері Драхенхаухлох. Воно виявлене в 1986 році. Площа його акваторії складає більше 2 га, максимальна глибина — 90 м.

1. Прийом «Творча лабораторія»

Учні, об’єднавшись у групи, визначають за допомогою карт атласу річки Африки, що відносяться до різних басейнів та тип їх живлення.

2. Прийом «Мандрівка»

Учні запрошують клас у мандрівку, розповідаючи цікавий додатковий матеріал про водні об’єкти материка — річки, озера, водоспади.

V. Закріплення вивченого матеріалу

Прийом «Лови помилку»

Вчитель показує на карті географічні об’єкти з теми уроку, припускається помилок, які учні повинні знайти та виправити.

VІ. Підсумок уроку

1. Прийом «Естафета»

Учні по черзі показують на карті географічні об’єкти й одним реченням дають їх характеристику.

2. Прийом «Що? Де?»

Називають географічний об’єкт та коротко визначають місце його розташування.

VІІ.Домашнє завдання

•Опрацювати текст підручника.

•Скласти кросворд з географічних понять, термінів та номенклатури з теми уроку.

•Підготувати додатковий матеріал до наступного уроку.

Уроки на схожу тему:
Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: