Зсідання крові

Мета уроку: розглянути процес зсідання крові.

Обладнання й матеріали: таблиці «Кров», «Зсідання крові», модель еритроцита, портрети І. Мечникова і П. Ерліха.

Базові поняття й терміни: тромбоцити, тромбін, протромбін, тромб, зсідання крові, тромбопластин, фібриноген, фібрин.

Концепція уроку

Ознайомити учнів з особливостями будови тромбоцитів, розглянути механізм зсідання крові та утворення тромбів, звернути їхню увагу на фактори, які сприяють та перешкоджають цьому процесу.

Хід уроку

І. Організаційний етап

II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів

Питання до учнів

1. Що таке імунна система?

2. Опишіть механізм клітинного імунітету.

3. Опишіть механізм гуморального імунітету.

4. Які види імунітету ви знаєте?

Питання для бесіди

Опишіть можливі причини гемофілії.

Повідомлення учнів

Гемофілія та її лікування.

III. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителяОсновні властивості тромбоцитів:

1) діаметр — 2–5 мкм;

2) кількість в 1 мм3— 180 000–320 000 штук;

3) форма — частіше неправильна;

4) ядро клітини — зазвичай відсутнє;

5) місце утворення — червоний кістковий мозок (мегакаріоцити);

6) місце руйнування — печінка й селезінка;

7) термін життя — 8–11 днів.

Схема зсідання крові

Гемофілія— уроджене порушення системи зсідання крові.

IV. Узагальнення, систематизація й контроль знань і вмінь учнів

Питання до учнів

Які особливості будови притаманні тромбоцитам?

Яку функцію виконують тромбоцити?

Як відбувається зсідання крові?

Які фактори сприяють зсіданню крові?

Які фактори заважають зсіданню крові?Самостійна робота учнів

Підготувати повідомлення про будову серця в різних груп хребетних.

V. Домашнє завдання

Уроки на схожу тему:
Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: